fallback

Вътрешният пазар диктува ръста на приходите и печалбата на "Спиди" за първото тримесечие

Онлайн търговията остава основен двигател на увеличенията

09:00 | 03.05.23 г.

Вътрешният пазар става все по-важен за куриерската фирма „Спиди“. Международните пратки, без доставките за Балканите (Румъния и Гърция), през първото тримесечие отчитат първия си спад, откакто компанията развива този сегмент.

Приходите от вътрешния пазар вече формират над 80% от приходите на дружеството, вижда се от индивидуалния отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.

Вътрешният пазар обаче продължава да расте въпреки ръста на потребителските цени, включително и цените на основните услуги на дружеството. Основен двигател е онлайн търговията. Расте и услугата Speedy Balkan за доставки от/до Гърция и Румъния.

Компанията продължава с активното таргетиране както на бизнес, така и на индивидуални клиенти, да оптимизира и увеличава капацитета на офисната мрежа и да инвестира в софтуер и компютърно оборудване, посочва се в междинния ѝ доклад за дейността за първото тримесечие.

Финансово представяне през първото тримесечие

Общите приходи на „Спиди“ за първото тримесечие на годината достигат 68,059 млн. лева в сравнение с 56,766 млн. лева за първото тримесечие на миналата година. Увеличението достига почти 20% на годишна база.

Приходите от куриерски услуги формират 66,419 млн. лева при 53,31 млн. лева година по-рано, или с 24,6% повече на годишна база. От тях от вътрешния пазар са 55,326 млн. лева в сравнение с 45,01 млн. лева по същото време на 2022 г., което е с 22,91% повече.

Броят превозени пратки е 11 млн. броя, с 11% над предходната година.

Общите разходи на „Спиди“ за първото тримесечие достигат 61,038 млн. лева в сравнение с 50,646 млн. лева за първото тримесечие на 2022 г., като се увеличават с 20,5% на годишна база.

Основните разходи са за подизпълнители и възнаграждения, които формират 75% от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки. През първото тримесечие разходите за подизпълнители са в размер на 28,4 млн. лева при 24,2 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от малко над 17% на годишна база.

Разходите за възнаграждения нарастват с по-голям размер спрямо увеличението на приходите и броят пратки, с 25,5%, до близо 17 млн. лева от 13,542 млн. лева за същия период на 2022 г.

Дружеството приключва първото тримесечие с печалба в размер на 6,319 млн. лева в сравнение с 5,508 млн. лева за първото тримесечие на 2022 г., което е с 14,72% повече.

В последната година акциите на „Спиди“ поевтиняват с над 13%, а пазарната капитализация достига 564,65 млн. лева.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:01 | 03.05.23 г.
fallback
Още от Пазари виж още