През ноември вносът на петрол в Китай е достигнал 14-месечен връх и е с малко над 14% повече спрямо ноември 2023 година, показват данните на митническите власти през миналата седмица. Този ръст окуражи пазарите, но според анализатора на Ройтерс Клайд Ръсел това все още не може да бъде ориентир за търсенето на петрол във втория по големина вносител на суровината.
Причината е, че с много голяма вероятност увеличените количества петрол всъщност са отишли за запаси. Анализаторът цитира данните на статистиката от днес (16 декември), според които рафинериите в страната са преработили 58,5 млн. тона петрол, или 14,2 млн. барела на ден през ноември. Това е с 0,2% повече спрямо миналия ноември и е едва първият за последните седем месеца, когато в Китай се произвеждат повече горива на годишна база.
Местният добив на петрол се увеличава също с 0,2% до 4,2 млн. барела на ден, а като се добави и вноса (11,8 млн. барела) китайските рафинерии са разполагали с малко над 16 млн. барела на ден петрол. Това означава излишни към 1,8 млн. барела дневно.
Дори и част от тези количества да са насочени към предприятия, които не се обхващат от статистиката, е видно, че Китай се е възползвал от по-ниските цени на петрола и е напълнил складовете си, пише още Ръсел.
По негови данни за първите 11 месеца на годината средно на ден има излишък от 1,12 млн. барела, или с 360 хил. барела повече спрямо същия период на 2023 година.
През последните месеци търсенето на горива в Китай намалява на фона на все по-големия брой електромобили и преминаването на камионите на пропан бутан.
Статистиката на пазарите сочи, че през септември, когато вероятно са договорени количествата за ноември, цената на сорта Брент достигна средно 69 долара за барел - значително намаление спрямо около 88 долара през летните месеци.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа