"Алкомет" АД намалява загубата с 12% на годишна база до 3 млн. лв. за полугодието на 2025 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ АД.
Компанията произвежда алуминиево фолио за домакински цели, алуминиеви профили, алуминиеви листове и други продукти, включително за автомобилната индустрия. Суровината му е скрап, който основно се внася. Всичко това прави дружеството изложено на световната конкуренция.
Продажбите се увеличават с 15% на годишна база до 303 млн. лв. за периода януари-юни 2025 г.
Основните акционери са "Алуметал" АД със 73,25% и FAF METAL SANAYII VE TICARET AS с 16,86%.
Произведената валцова и пресова продукция от дружеството за първата половина на 2025 г. е 36 056 метрични тона, което е със 7 % по-малко, сравнено със същия период на 2024 г.
"Някои сектори останаха пасивни, а ценовият натиск надолу продължи. Това доведе и до сравнителен спад в продажбата на алуминиеви продукти на "Алкомет" през второто тримесечие на 2025 година спрямо същия период на 2024 година. По-ниската активност в ключови сектори като строителство и автомобилостроене, забавените инфраструктурни проекти и високите разходи за финансирането им предопределиха и намалените продажби с 6,36 % на фирмените пресови продукти през второто тримесечие на 2025 сравнено с второ тримесечие на 2024 година. Конфликтите в ключови райони, както и търговските ограничения повлияха негативно на търговията с алуминиеви валцови продукти на фирмата, при които спадът в продажбите е с 2,43% за горепосочения период", пише в доклада на дружеството.
"Клиентите все по-често търсят персонализирани решения, които да отговарят на специфични технически или дизайнерски изисквания като цвят, форма, съвместимост със системи и др. Ръстът в сектори като електроника, транспорт, машиностроене и автоматизация създава нужда от прецизни профили с конкретни допуски, свойства и устойчивост на агресивна среда. Това е причината и за засиленото търсене на специални профили през второто тримесечие на 2025 година, чийто ръст е с 5,2% спрямо същия период на предходната година. Клиентите проявяват интерес към готови за вграждане компоненти като предварително елоксирани, боядисани или механично обработени профили с цел намаляване на времето и разходите по веригата на стойността. Затова и боядисаните и елоксирани профили на "Алкомет" бележат ръст в продажбите съответно с 46,9% и 54,8% спрямо второ тримесечие на 2024 година. Вносът на нискобюджетни стандартни профили от страни с по-ниски производствени разходи, особено извън ЕС, доведе до ценови натиск и отдръпване на местни клиенти от традиционни доставчици. За това свидетелства и намаленото търсене на фирмени стандартни профили за горепосочения период, съответно с 22,1%", допълват от дружеството.
Основните пазари на "Алкомет" АД са Италия с 22,3%, Германия с 18,1%, Полша с 15,9%, САЩ със 7,4%, Холандия и Испания с 4,5%, Франция с 4,1%, България с 3,5% и други.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании:


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?