IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

"Алкомет" АД с 12% по-малка загуба до 3 млн. лв. за полугодието

Продажбите се увеличават с 15% до 303 млн. лв.

18:45 | 01.08.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: дружеството
Снимка: дружеството

"Алкомет" АД намалява загубата с 12% на годишна база до 3 млн. лв. за полугодието на 2025 г., показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ АД.

Компанията произвежда алуминиево фолио за домакински цели, алуминиеви профили, алуминиеви листове и други продукти, включително за автомобилната индустрия. Суровината му е скрап, който основно се внася. Всичко това прави дружеството изложено на световната конкуренция.

Продажбите се увеличават с 15% на годишна база до 303 млн. лв. за периода януари-юни 2025 г.

Основните акционери са "Алуметал" АД със 73,25% и FAF METAL SANAYII VE TICARET AS с 16,86%.

Произведената валцова и пресова продукция от дружеството за първата половина на 2025 г. е 36 056 метрични тона, което е със 7 % по-малко, сравнено със същия период на 2024 г.

"Някои сектори останаха пасивни, а ценовият натиск надолу продължи. Това доведе и до сравнителен спад в продажбата на алуминиеви  продукти на "Алкомет" през второто тримесечие на 2025 година спрямо същия период на 2024 година. По-ниската активност в ключови сектори като строителство и автомобилостроене, забавените инфраструктурни проекти и високите разходи за финансирането им предопределиха и намалените продажби с 6,36 % на фирмените пресови продукти през второто тримесечие на 2025 сравнено с второ тримесечие на 2024 година. Конфликтите в ключови райони, както  и търговските ограничения повлияха негативно на търговията с алуминиеви валцови продукти на фирмата, при които спадът в продажбите е с 2,43% за горепосочения период", пише в доклада на дружеството. 

"Клиентите все по-често търсят персонализирани решения, които да отговарят на специфични технически или дизайнерски изисквания като цвят, форма, съвместимост със системи и др. Ръстът в сектори като електроника, транспорт, машиностроене и автоматизация създава нужда от прецизни профили с конкретни допуски, свойства и устойчивост на агресивна среда. Това е причината и за засиленото търсене на специални профили през второто тримесечие на 2025 година, чийто ръст е с 5,2% спрямо същия период на предходната година. Клиентите проявяват интерес към готови за вграждане компоненти като предварително елоксирани, боядисани или механично обработени профили с цел намаляване на времето и разходите по веригата на стойността. Затова и боядисаните и елоксирани профили на "Алкомет" бележат ръст в продажбите съответно с 46,9% и 54,8% спрямо второ тримесечие на 2024 година. Вносът на нискобюджетни стандартни профили от страни с по-ниски производствени разходи, особено извън ЕС,  доведе до ценови натиск и отдръпване на местни клиенти от традиционни доставчици. За това свидетелства и намаленото търсене на фирмени стандартни профили за горепосочения период, съответно с 22,1%", допълват от дружеството.

Основните пазари на "Алкомет" АД са Италия с 22,3%, Германия с 18,1%, Полша с 15,9%, САЩ със 7,4%, Холандия и Испания с 4,5%, Франция с 4,1%, България с 3,5% и други.

Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:19 | 01.08.25 г.
Най-четени новини
Още от Пазари виж още

Коментари

Финанси виж още