Интересът на клиентите е насочен към нискоразходните или лоукост услугите, и в банковия сектор те вече са реалност. Този коментар за предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria направи Жозе Салойо, управител на "БНП Париба Лични Финанси" в България. Според него за някои клиенти те са необходимост, а за други означават умни покупки. Този тип услуги са свързани с определени продукти, като запазват тяхното качество, но намаляват броя на услугите и се дава приоритет на цената.
Банкерът участва в четвъртото издание на Наградите за иновации на Френско-българската търговско индустриална камара за 2022 година.
Салойо посочи, че BNP Paribas изготвя от шест години доклад, в който се анализират новите очаквания за потреблението на европейците, но и на българите.
Банкерът подчерта, че в България се наблюдава оптимизъм, свързан с динамиката на потреблението. Той отчете, че инфлацията все още е налице, но „се адаптираме към ситуацията на пазара“.
„Важно е не да се правят иновации заради самите тях, а такива, които ще са полезни на клиентите, партньорите и обществото и те трябва да са насочени към сигурността и доверието. Второто най-важно при иновациите са разходите за потребителите. Стандартът на клиентите расте все повече и повече и стандартът отпреди пет години вече не е нов и банките би трябвало да се адаптират към това“, смята Жозе Салойо.
Що се отнася до важността на доверието, той даде за пример последните събития в САЩ и колко са големи последствията, когато то бъде загубено. „Това правим ние със системите за плащане. Убеден съм, че новите технологии като блокчейн и NFT добавят допълнителна сигурност“, заяви банкерът и потвърди, че второто най-важно при иновациите са разходите за потребителите.
Според Салойо стандартът на клиентите расте все повече и повече и нещо, което е било стандартно преди пет години, вече не е такова в днешно време, затова и банките би трябвало да се адаптират към промените.
„Затова насочваме енергията си към опростени процеси и самообслужване. Инвестираме много в процеса на електронната търговия като предоставяме на клиента си партньорство, изцяло онлайн дигитален процес в е-търговията и решения, които само преди месец предоставихме на всичките си партньори. С мобилен телефон можете да правите незабавни плащания и да пазарувате“, даде пример управителят на "БНП Париба Лични Финанси" в България.
Вижте цялото интервю във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат