IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Банка ДСК променя банкирането с моментни мобилни услуги и ипотека за под пет дни

С новата си стратегическа визия банката застава по-близо до младите градски хора

20:20 | 09.05.25 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Банка ДСК
Снимка: Банка ДСК

„Тук и сега“ – с този слоган Банка ДСК обявява трансформация с ново позициониране и превръщането си в нео банка. Това съобщи Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК.

Той напомни, че след 70 години на пазара банката отново има нужда от промяна.

„Потребителите искат бързи функционалности за ежедневието, достъпни директно от телефона в джоба им. За разлика от необанките, които се фокусират върху моментните услуги, като разплащанията, ние в Банка ДСК предлагаме целият спектър от финансови услуги, комбинирайки технологичната лекота с нашата комплексна експертиза, при това в силно регулирана среда“ , коментира Тамаш Хак-Ковач.

Трансформацията на банката е стратегическа и обхваща нейната идентичност – от посланията и визията до дигиталните продукти. Новият облик е насочен към съвременните, мобилно ориентирани потребители, за които скоростта, персонализацията и постоянната достъпност са задължителни.

Славейко Славейков, изпълнителен директор и ръководител на направление „Банкиране на дребно“, обясни, че кампанията бележи началото на нов етап в развитието на Банка ДСК, фокусиран върху интегрирани решения за клиенти. По тази линия банката ще предоставя бързи и лесно достъпни функционалности. Затова компанията е инвестирала във вътрешна разработка на своето ново мобилно приложение и е разширила значително ИТ екипа си.

Вече налично за сваляне, приложението DSK Mobile предлага на потребителите възможност да станат клиенти на банката в рамките на по-малко от пет минути, да получат кредит за под три минути, като данните на кредитора сочат, че това е удобството и бързината, които търсят младите хора.

Една от ключовите иновации, с които Банка ДСК променя изживяването на клиентите и променя пазара на жилищно финансиране, е дигиталната екосистема DSK Home. С над 200 хиляди месечни посетители, платформата улеснява значително процеса за нарастващия брой клиенти, които търсят собствено жилище.

Според данни на Банка ДСК, основните фактори, които движат този ръст, са икономическият подем в България, където брутният вътрешен продукт (БВП) отчита един от най-високите ръстове в ЕС, силният пазар на труда с едва 4% безработица и ниските лихви и високата ликвидност.

Като най-големият ипотечен кредитор в страната с портфейл от над 7 млрд. лв., банката отчита среден ръст от около 10% в размера на ипотечните кредити през последните три години – в синхрон с увеличението на цените и доходите.

,,От началото на годината средният размер на целевите кредити за покупка достига 200 хил. лв., като за София тази стойност надхвърля 240 хил. лв.“, даде пример Пламена Тотева, управляващ директор пазар „Ипотечни кредити“. Тя отбеляза, че столицата съставлява близо 50% от ипотечния пазар, като над 80% от активността е концентрирана в шестте най-големи града в страната.

Пламена Тотева каза още, че с решения като DSK Home банката адресира нуждите на новото поколение потребители – мобилни, информирани и фокусирани върху ефективното управление на личните си финанси.

„Платформата значително съкращава времето за одобрение на ипотечен кредит и осигурява високо ниво на клиентска удовлетвореност. Чрез нея са реализирани над 2 хиляди ипотечни кредита, а все повече потребители преминават през дистанционния процес, включително подписване на договор без посещение на банков офис“, допълни Пламена Тотева.

По думите ѝ под 10% ще е ръстът на ипотечния пазар през сдващите три години. Тя прогнозира, че ще се увеличават сделките с имоти от ново строителство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:00 | 09.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Банки и застрахователи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Dani_2077
преди 6 дни
Така наречените "моментни мобилни услуги" все още са доста куци. Защо, ВСЯКА сутрин, от 1 до 5 (грубо) те не работят ???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още