Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp. преговаря с Beijing Automotive Group Co. (BAIC) за обособяване на съвместен бизнес за производство на електрически автомобили, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Двете компании проучват различни варианти на сътрудничество, като един от тях предвижда Xiaomi да закупи дял в един от заводите на Hyundai Motor Co. в Пекин, който е лицензиран да произвежда автомобили в страната.
По-рано технологичният гигант обяви, че се стреми да започне да произвежда електромобили до 2024 г.
Според друга опция превозните средства могат да бъдат произведени от звеното на Beijing Automotive за електрически коли - BAIC BluePark New Energy Technology Co.
Докато заводът на Hyundai в Пекин се нуждае от модернизация, за да може да изгражда електромобили, BluePark разполага с готов производствен капацитет, който може да се използва от Xiaomi-BAIC, добавят източниците.
Дискусиите между двете компании продължават и няма гаранция, че преговорите ще доведат до споразумение.
Евентуално сътрудничество ще позволи на съоснователя на Xiaomi Лей Дзюн да осъществи своя залог да инвестира около 10 млрд. долара в рамките на десетилетие за производството на електромобили. Китай засилва контрола върху фирмите за електромобили, след като множество компании се насочиха към сектора, привлечени от данъчните облекчения и държавните субсидии. Пекин насърчава сливанията и придобиванията с цел ефективна употреба и пренасочване на ресурси в индустрията.
Електромобилните концерни сега трябва да докажат своите финансови и технологични възможности, докато чуждестранните играчи, които не спадат към групата на т.нар. традиционни производители, трябва да покриват по-строги показатели, свързани с продажбите.
BAIC и южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Co. въвеждат в експлоатация втория завод на южнокорейския концерн, известен като Hyundai No.2, в Пекин през 2008 г. като част от тяхното съвместно предприятие. Загубите от начинанието обаче продължават да тежат върху рентабилността на BAIC, като възстановяването на продажбите в рамките на партньорството е затруднено от имиджа на марката, фокусирана върху колите за масовия пазар, докато съоръжението работи при капацитет от около 50%.
Редица компании от сектора на елкетромобилите в Китай получиха разрешение от властите за производството чрез придобивания. WM Motor Holdings Ltd., която обмисля да набере 1 млрд. долара от планираното първично публично предлагане (IPO) в Хонконг, придоби Huanghai Auto през 2017 г., за да получи нейния лиценз за производство. Li Auto Inc. също се сдоби с разрешително, като придоби Chongqing Lifan Auto Co. за 650 млн. юана (95 млн. долара) през 2018 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?