IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силните продажби накараха Carlsberg да повиши прогнозата за печалбата си за 2022 г.

Компанията се радва на добро представяне в Азия и Европа

20:49 | 08.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Производителят на алкохолни напитки Carlsberg повиши прогнозата за печалбата си за 2022 г., след като по-добрите продажби на бира в Азия и Европа успяха да компенсират по-високите разходи за суровини, пише Bloomberg.

Датската компания заяви, че очаква „органичен ръст с висок едноцифрен процент“ на оперативната печалба за 2022 г. Carlsberg, която стои и зад бранда Tuborg, по-рано очакваше между 5% спад и 2% растеж.

Повишената прогноза показва, че потребителите все още пият бира въпреки по-високите цени в баровете и ресторантите, които отвориха отново врати след блокадите, наложени заради пандемията.

Звеното на Carlsberg е „постигнало по-добро от очакваното бизнес представяне, особено като следствие от силното търговско възстановяване на нашите европейски пазари и силните резултати на много азиатски пазари“, каза компанията. „Това компенсира, че и повече, нарастващия натиск от разходите за суровини и енергия“.

Повишената прогноза на Carlsberg „според нас надхвърля пазарните очаквания и трябва да бъде добре приета“, посочват в доклад анализатори на Jefferies, включително Едуард Мънди.

Цената на акциите на компанията нарасна с 3,4% след новината и завърши деня с 1,5% нагоре в Копенхаген.

Компанията, която обяви руския си бизнес за продажба по-рано тази година, заяви, че вече е възобновила дейност и в трите си производствени съоръжения в Украйна след първоначалното спиране. Резултатите за цялата година ще включват и приноса на украинския пазар.

Главният изпълнителен директор Сес‘т Харт сподели през май пред Bloomberg Television, че Азия и пазари като Индия и Виетнам са следващите двигатели на растежа на Carlsberg. Главният изпълнителен директор също така посочи потенциала за растеж на някои европейски пазари и на сегменти като безалкохолната бира.

Carlsberg трябва да публикува резултатите си за второто тримесечие на 17 август.

Последна актуализация: 11:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още