IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carlsberg планира да повиши цените на бирата си

Компанията твърди, че ходът може да засегне продажбите на напитките ѝ

15:04 | 04.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Carsten Snejbjerg/Bloomberg</em></p>

Снимка: Carsten Snejbjerg/Bloomberg

Датската пивоварна Carlsberg планира да повиши цените на бирата си, за да компенсира нарастващите си разходи за суровини, което потенциално може да засегне продажбите на бира тази година, обяви компанията, цитирана от Ройтерс.

Третата по големина компания за бира в света отчете по-високи приходи от продажби за четвъртото тримесечие от очакваното, но заяви, че очаква органичният растеж на оперативната печалба тази година да е под нивото от миналата година.

„Значително по-високите разходи и продължаващото въздействие на Covid-19 ще представляват предизвикателство през 2022 г.“, коментира главният изпълнителен директор Сес‘т Харт.

Разходите на хектолитър са се увеличили с 10-12% миналата година, което се дължи на по-високите цени на суровините и транспорта. Компанията има намерение да компенсира по-високите си разходи като повиши цените, въпреки че това може да има „отрицателно въздействие върху консумацията на бира“,

Carlsberg очаква през 2022 г. органичният ръст на оперативната печалба да е 0-7% в сравнение с 12,5% миналата година.

„Очакваме различна ситуация тази година и следователно имаме сравнително широк диапазон на финансовите си насоки“, коментира главният изпълнителен директор.

Carlsberg заяви, че през следващите пет години ще се опита да постигне растеж отвъд основния си пазар на бира. За целта ще се концентрира в категории продукти като сайдер и безалкохолна бира, както и в премиум марки като 1665 Blanc и Grimbergen, за които твърди, че генерират по-високи маржове на печалба.

Приходите от продажби през четвъртото тримесечие са достигнали 15,2 млрд. датски крони (2,34 млрд. долара) спрямо 14,7 млрд. крони прогноза на анализаторите.

Carlsberg разкри, че ще предложи дивидент от 24 крони на акция, или 3,4 млрд. крони общо, което е 9% ръст на годишна база.

Освен това компанията започна програма за обратно изкупуване на акции за 1 млрд. крони, която ще продължи до 22 април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:11 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още