IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Швейцарските марки часовници Girard Perregaux и Ulysse Nardin водят втори живот

Марките бяха изкупени от собственика Kering от група, ръководена от мениджмънта им

17:13 | 31.08.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Швейцарските марки часовници Girard Perregaux и Ulysse Nardin скоро ще се завърнат към рентабилност, след като отбелязаха значителен ръст на продажбите си след ръководено от мениджмънта изкупуване на брандовете от луксозната група Kering, заяви шефът на двете марки.

Брандовете се радват на по-голяма популярност, при която продажбите са нараснали с над 40% в стойност, казва Патрик Прюно, председател и главен изпълнителен директор на Sowind Group, която притежава и двете марки.

„Sowing Group върви към устойчива, силна печалба в рамките на следващите няколко тримесечия“, казва той в интервю за Bloomberg.

Girard Perregaux и Ulysse Nardin губеха пари, докато бяха собственост на Kering. Френският конгломерат за луксозни стоки, който контролира марката Gucci, договори продажбата им през януари при изкупуването им от група, ръководена от Прюно, който е начело на марките от пет години.

Общо Girard Perregaux и Ulysse Nardin споделят около 400 години история в часовникарството. Средната цена на продажба на двете марки се е увеличила от около 15 хил. франка (15 300 долара) преди две години до 18 хил. франка днес.

Прюно казва, че новата независима структура на собственост на марките, която включва както мениджърите, така и семейни инвеститори, им дава финансова стабилност за инвестиции и растеж.

„Доста напред с плана сме“, казва той.

Зад ръста в продажбите са модели, сред които Girard Perregaux Laureato – спортен часовник с геометричен корпус, към който колекционерите се обърнаха като алтернатива на изключително популярните и скъпи модели Patek Philippe Nautilus, Audemars Piguet Royal Oak и Vacheron Constantin Overseas.

Продажбите на часовниците на Ulysse Nardin, вдъхновени от мореплаването, също растат по-бързо от тази повечето конкуренти, каза Прюно. Моделите Freak на марката, представени за първи път през 2001 г. и включващи модерен дизайн, който разкрива сложните часовникови механизми, остават крайъгълен камък на марката и ключов двигател на продажбите, каза той.

Въпреки изкупуването от мениджмънта Sowind и брандовете ѝ се присъединяват към малък клуб независими швейцарски производители на часовници, сред които са Rolex, Patek and Audemars Piguet. Едно тяхно предимство е, че те са натоварени от краткосрочен корпоративен натиск, докато брандове собственост на Richemont, Swatch Group или LVMH трябва постоянно да доказват потенциала си за растеж на фондовите инвеститори.

50-годишният французин Прюно, който се завърна към швейцарската часовникарска индустрия преди пет години след кратък опит като директор в Apple, казва, че очаква производството на часовниците Girard Perregaux да остане под 25 хиляди на година, а на Ulysse Nardin – между 10 и 15 хиляди.

С новата си независимост брандовете ще се фокусират върху това да постигнат по-добри маржове чрез повишаване на цените и канализирано разпространение, казва Прюно, подчертавайки ангажимента си да насочва Sowind в дългосрочен план.

„Очаквам това да бъде последната ми работа“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още