fallback

IATA: Самолетните билети могат да станат още по-скъпи

Войната в Украйна е само едно от предизвикателствата пред авиокомпаниите

12:48 | 22.09.22 г.
Автор - снимка
Създател

Самолетните билети могат да станат по-скъпи заради липсата на капацитет за рафиниране и финансовото състояние на авиокомпаниите, обяви Уилям Уолш, генерален директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитиран от CNBC.

Спадът в капацитета за рафиниране по време на пандемията и по-високите цени на авиационното гориво, причинени от увеличаването на търсенето, са „притеснение“ за превозвачите, коментира още Уолш.

Капацитетът за рафиниране в САЩ е намалял с 5,4% през 2022 г., откакто достигна своя върх през 2019 г. – най-ниското ниво от осем години. Спадът е в резултат на затварянето на рафинерии и промени в производството, свързано с насочването към повече възобновяеми горива.

Уолш допълва, че макар потребителите да плащат по-високи цени за билетите, авиокомпаниите не генерират непременно печалба.

„А предвид финансовото състояние на много авиокомпании... Авиокомпаниите не изкарват пари, те просто прехвърлят разходите, които не могат да поемат сами и които не могат да избегнат“, допълва той.

Цените на самолетните билети в САЩ скочиха с 25% през последната година. Това е най-големият годишен ръст от 1989 г. Само през април цените се повишиха с 18,6% според американските власти.

Войната между Русия и Украйна

Но друг фактор, който допринася за още по-високите цени на самолетните билети, е новината за руската военна мобилизация, казва главният изпълнителен директор на Qatar Airways Акбар Ал Бакер.

В сряда руският президент Владимир Путин обяви частична военна мобилизация в Русия, поставяйки хората и икономиката на страната във военни условия, докато инвазията на Москва в Украйна продължава.

Ал Бакер коментира, че китайските политики, свързани с Covid-19, са „най-малкото [от неговите] притеснения“, а най-голямата загриженост на авиокомпаниите е ескалацията на руско-украинската война.  

„За мен най-голямото безпокойство е увеличаването на конфликта, което след това ще подхрани инфалцията, оказвайки по-голям натиск върху веригата на доставките“, допълва той. „Крайният резултат ще бъде по-малко пътници в моя самолет“.

„Освен това ме притеснява [нестабилността на] цената на петрола, която не искам да предавам на пътниците, което след това ще ги демотивира да пътуват“, посочва Ал Бакер.

Цените на петрола се повишиха с повече от 2% след изявлението на Путин заради опасения от ескалация на войната в Украйна и ограничаване на доставките на петрол и газ.

Въпреки това Ал Бакер потвърди, че компанията му ще продължи да изпълнява полети до Русия, докато това е безопасно. „Ще продължим да летим до Русия, ще продължим да служим на хората... Ние не сме политическа институция. Ние сме индустрия, която служи на обикновените хора“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:48 | 22.09.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още