fallback

Как българското вино пробива на международния пазар?

Местните сортове са най-търсени в България, казва Лилия Кръстева, собственик на магазин за вино

20:17 | 29.12.23 г.

Българското вино бързо намира своето място сред ценителите, които посещават страната ни от чужбина. Това коментира Лилия Кръстева, собственик на магазин за вино и фермерска храна "Тероар", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Според нея виното е с много високо качество и на световно ниво. Всяка година на международни изложения български продукти "ограбват" златните и сребърни медали.

Българските винопроизводители правят, каквото могат по отношение на маркетинга, но държавата отсъства, а тя трябва да е основният фактор за рекламата на българското вино. В България нямаме национална политика по темата, коментира събеседникът.

"Във Франция ако има прекалено много производство, държавата помага на производителите. Изкупуват виното, правят от него спирт, който се използва в други индустрии, за да подпомогнат самите производители. Когато няма реколта, производителите отново биват подпомагани и се правят големи кампании…При нас няма такава политика. Няма дори наченки за такава политика за промотиране на българското вино по света", посочи Кръстева.

Българските потребители търсят най-вече родни сортове като Мавруд, Рубин, Димят. Местните винени сортове съставят половината от продажбите на вино, отбеляза тя, коментирайки продажбите като собственик на магазин за вино.

"Имаме и няколко производители, които правят вино по естествена ферментация, без да добавят нищо и без да се намесват в процеса - абсолютно чисто, натурално, органично вино", посочи Кръстева.

Целия коментар вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:17 | 29.12.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още