fallback

Lego надигра отслабващия пазар на играчки

На световния пазар на играчки, който бележи спад от 7%, Lego увеличава продажбите си с 4% през 2023 г.

12:02 | 12.03.24 г.

Датският производител на играчки Lego е увеличил продажбите на цветните си пластмасови тухлички миналата година въпреки спад в Китай и е завзел дял на пазара на играчки, който определя като най-слабия от 15 години, съобщава Ройтерс.

На световния пазар на играчки, който бележи спад от 7%, Lego увеличава продажбите си към потребители с 4% миналата година в резултат на силен ръст в САЩ и Централна и Източна Европа, обяви компанията във вторник.

Главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен заяви, че очаква семейната компания да продължи да изпреварва световния пазар, добавяйки, че очаква едноцифрен ръст на продажбите тази година въпреки продължаващата приглушена прогноза за сектора.

„Очакванията са, че пазарът все още няма да бъде лесен“, казва той в интервю за Ройтерс, добавяйки, че очаква пазарът да отчете по-малък спад през 2024 г. в сравнение с миналата година.

Основните конкуренти – производителят на Barbie Mattel и компанията зад My Little Pony Hasbro, се борят с ниски продажби на фона на трайно слабо търсене.

Lego заяви, че общите приходи, които включват продажби към търговци на дребно, са се увеличили с 2% миналата година до 65,9 млрд. датски крони (9,65 млрд. долара).

“Мисля, че причината за успеха ни, е, че нашият бранд е изключително силен в цял свят“, казва Кристиансен.

Потребителите обаче се „въздържат малко“, купувайки по-малко или по-евтини комплекти Lego, казва той. „Част от успеха ни е, че сме много добри в това да имаме правилните неща по рафтовете, включително на правилните ценови точки“, казва той.

През последните 3-4 години компанията инвестира сериозно в разширяване на производствения капацитет и отварянето на нови магазини. Миналата година тя е отворила 147 нови магазина, включително в България, с което общият им брой по света вече е над 1000.

Над половината от новооткритите магазини са били в Китай, където броят им сега надвишава 500. Въпреки това продажбите в страната са намалели миналата година заради това, което Кристиансен определя като „макроикономически“ фактори.

Lego ще продължи да инвестира и открива нови магазини в страната, за да разшири бранда си, казва Кристиансен.

Макар че сред най-продаваните тематични комплекти са посветените на „Междузвездни войни“ или колекциите City и Technic, Lego залага и на играчки, които комбинират физическите тухлички с онлайн света.

Наскоро компанията се обедини с производителя на Fortnite Epic Games, които представиха брандирана с Lego версия на своя видеоигра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:03 | 12.03.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още