Глобалните пивовари се готвят за по-голям обем продажби тази година след няколко тримесечия на спад заради забавянето на инфлацията и изобилието от спортни събития.
Пивовар номер 2 в света Heineken вече отчете първия си тримесечен ръст на обема на продажбите след повече от година на спадове, пише Ройтерс. Конкурентът му Carlsberg също отчете по-високи обеми след няколко тримесечия на спад.
Anheuser-Busch InBev регистрира по-малък от очакваното спад. Продажбите на компанията бяха силно засегнати от бойкота на ключовата американска марка Bud Light, но повече от година след началото на потребителската кампания въздействието ѝ сякаш отслабва.
„След като бедствието Bud Light отминава, очакваме подобрения при обема на продажбите“, коментира Джеймс Едуардс Джоунс, анализатор в RBC Capital. Анализаторите прогнозират, че компанията ще реализира 1% ръст на обемите през цялата година.
Лятото на 2024 г. е натоварено откъм спортни събития, вкл. Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри в Париж. Тези събития трябва да подкрепят обемите дори на зрели пазари като тези в Западна Европа, смята главният изпълнителен директор на Carlsberg Джейкъб Ааруп-Андерсен.
„Наистина очакваме положителен ръст на обема занапред“, коментира той пред журналисти при представянето на резултатите на компанията за първото тримесечие. Carlsberg също очаква да се възползва от нарастващите продажби на развиващите се пазари и в частност в Азия.
Ръстът на приходите на пивоварите през последните години до голяма степен се дължи на увеличението на цените. Обемите обаче или растат значително по-бавно, или намаляват.
Компаниите бяха принудени да вдигнат бързо цените, за да покрият нарастващите разходи за суровини и алуминий, което удари по продадените количества бира. Темпът на ръст на разходите им обаче намалява и се очаква смекчаване на цените.
„Увеличенията на цените доминираха като източник на растеж през последните две години. Сега сме в ситуация, в която се надяваме да видим обемите да поемат ролята на двигател на приходите“, коментира Бернд Майш, фонд мениджър в Tresides Asset Management, един от инвеститорите в Carlsberg.
Майш и Сифелеле Мдуду, инвестиционен анализатор в Matrix Fund Managers, инвеститор в AB InBev, посочват, че промените в тенденциите ще подкерят маржовете тази година. Дори и пивоварите да продават повече от своите бири с по-ниски цени, спадът на разходите ще помогне за увеличаване на маржовете, казва Мдуду.
Като цяло компаниите, чийто растеж се основава на цената, обикновено се оценяват по-малко от инвеститорите, допълва Майш. „Ние, като инвеститори, сме готови да платим по-високи коефициенти, ако видим, че обемите нарастват“, заключава той.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни