De Beers каза, че има признаци на нарастване на търсенето на диаманти в САЩ преди Коледа, докато Индия е изпреварила Китай и се е превърнала във втория ѝ по големина пазар, пише Bloomberg.
Индустрията беше засегната от срива в търсенето на диаманти от Китай и нарастващото навлизане на лабораторно създадени камъни. При последната си продажба миналата година De Beers намали цените на диамантите с повече от 10% навсякъде, тъй като най-големият производител в сектора в света се отказа от опитите си да ограничи свиването на пазара.
През ноември и декември търсенето в САЩ на диамантени бижута е нараснало с около 8% на годишна база, посочва главният изпълнителен директор на De Beers Ал Кук в интервю за Bloomberg Television на конференцията Mining Indaba в Кейптаун. „Има обнадеждаващи сигнали“, допълва той.
Главният изпълнителен директор на Anglo American Дънкан Уанблад в понеделник сподели, че гигантът няма да позволи на затруднения му бизнес с диаманти De Beers да пречи на преструктурирането му. Уанблад коментира, че компанията възнамерява да излезе от De Beers до края на тази година, но предвид състоянието на пазара, това може да се разпростре и през 2026 г.
Диамантената индустрия е засегната от един от най-дълбоките и продължителни спадове от десетилетия. Това, което започна като забавяне след пандемията, се разви спираловидно, тъй като инфлацията засегна покупките на клиентите, преди сривът на пазара на луксозни стоки в Китай допълнително да подкопае търсенето. Изкуствените диаманти също продължават да влияят негативно на цените.
Китайският пазар на диаманти се стабилизира, но възстановяването ще отнеме време, коментира Кук. Индийският пазар обаче расте с двуцифрени темпове, допълва той.
„Но ние виждаме растеж, докато възстановяването на китайското търсенето е нещо дългосрочно“, посочва главният изпълнителен директор. „Добрата новина е, че Индия пое мястото, което преди се заемаше от Китай“, допълни още.