Приходите от продажби на Pernod Ricard са се понижили повече от очакваното през третото фискално тримесечие, след като конякът беше засегнат от блокирането на безмитната търговия в Китай, а търсенето в Европа е ограничено заради късния Великден, пише Bloomberg.
Производителят на коняка Martell заяви, че органичните приходи от продажби са спаднали с 3 на сто, което е по-лошо от очакваното. Това до голяма степен се дължи на блокираните безмитни продажби в Китай от декември като част от антидъмпинговите мерки, по-широкото забавяне на икономиката в континенталната част и търговските мита на Пекин върху европейско бренди. Спадовете в Германия и Испания също са засегнали приходите.
Цената на акциите на Pernod се понижи с 1,6% преди началото на борсовия ден в четвъртък, но след това ограничи спада. От началото на годината до края на сесията в сряда стойността на книжата е спаднала с 15 на сто.
Pernod и конкурентите ѝ в Европейския съюз като Remy Cointreau бяха сред първите корпоративни жертви на ескалиращата глобална търговска война, тъй като получиха удар от китайските мита през октомври, в отговор на вносните мита на ЕС върху китайски електромобили. Продажбите на дребно в световен мащаб, включително в безмитните магазини на летищата, са намалели с почти една трета поради спирането на безмитния режим в Китай.
Китайската нова година, която обикновено генерира силни продажби, беше доста слаба. През февруари Pernod увеличи цената на Martell, допълвайки, че континенталният пазар „остава предизвикателен“.
„Нищо не се е променило“ в Китай няма подобрение по безмитния канал, който остава спрян, коментира в интервю главният изпълнителен директор на Pernod Александър Рикар.
В САЩ приходите от продажби са подкрепени от търговците на едро, които се запасяват преди обявяването на митата от президента Доналд Тръмп. Очаква се тази тенденция да се преобърне през четвъртото тримесечие, смята Рикар.
Планът на Pernod за смекчаване на ефекта от митата включва целеви увеличения на цените, спестяване на разходи и по-ефективни промоции. През февруари Pernod заяви, че планира да намали разходите си с 1 млрд. евро между 2026 и 2029 г.
Рикар твърди, че през последните няколко седмици потребителското доверие в САЩ се е влошило, но това все още не е отразено в данните за продажбите на Pernod.
В Европа се наблюдава добър растеж във Франция и отслабване на други пазари като Испания. „Потреблението в Европа е доста устойчиво“, коментира той.