IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

250% скок в приходите изстреля акциите на производителя на лабубу

Западните пазари продължават да носят по-бърз растеж на продажбите на Pop Mart

14:55 | 22.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Цената на акциите на китайския производител на играчки Pop Mart International Group записа най-големия си ръст от два месеца, след като компанията отчете силен растеж на приходите си в Китай и на чуждестранните си пазари за тримесечието, включващо пускането на нова серия от популярните кукли лабубу, пише Bloomberg.

Приходите са скочили с 250% на годишна база през тримесечието до края на септември, като продажбите на чуждестранни пазари са се увеличили с цели 370% спрямо около 190% ръст в Китай, съобщи Pop Mart в документи до Хонконгската фондова борса. Новината доведе до 7,9% повишение на стойността на книжата на гиганта.

Приходите от продажби на Pop Mart нараснаха през втората половина на миналата година, подкрепени от пускането на плюшените играчки лабубу на пазара, които се превърнаха в глобален хит, обожаван както от известни личности, така и от обикновени потребители. Компанията пусна нови миникукли лабубу в края на август, което подхрани новата вълна от покупки.

„Вярваме, че резултатите за третото тримесечие са над пазарните очаквания, вероятно подкрепени от силния импулс на интелектуалната собственост и засилената монетизация от разширяването на капацитета за доставки“, пишат в бележка анализатори от Goldman Sachs Group, включително Мишен Чен.

Западните пазари продължават да носят по-бърз растеж на продажбите на Pop Mart. Приходите в Америка са скочили с 1270% през третото тримесечие. Тези в Европа са се увеличили със 740 на сто, докато в Азиатско-Тихоокеанския регион ръстът е със 170-175%.

Световната мания по колекционирането на куклите лабубу затрудни Pop Mart в точното прогнозиране на финансовите ѝ резултати. По-рано тази година компанията се надяваше да достигне 20 млрд. юана (2,8 млрд. долара) годишни приходи. До август главният изпълнителен директор Уан Нин заяви, че дори 30 млрд. долара биха били доста лесна цел за постигане.

Преди излизането на новия отчет цената на акциите на Pop Mart се понижи с 8,1% във вторник – най-големият ѝ дневен спад от април, поради опасения за потенциален спад на приходите от продажби поради високата база за сравнение от миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:56 | 22.10.25 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още