Филмовата смърт на франчайза „Последен изход“ далеч не е настъпила.
Шестата му част, „Последен изход: Наследство“, привлече сериозни тълпи в киносалоните в Северна Америка този уикенд и лесно оглави класацията на вътрешния пазар с продажби на билети за 51 милиона долара, показват студийни оценки от неделя. Филмът спечели толкова и в международен план, с което глобалният му дебют възлиза на 102 млн. долара, съобщава Associated Press.
Същият ентусиазъм не посрещна експерименталния трилър на изпълнителя The Weeknd – Hurry Up Tomorrow, който дебютира извън челната петица с приходи за приблизително 3,3 млн. долара.
„При всички положения щеше да му е трудно да се изправи срещу „Последен изход: Наследство“, казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Comscore. „Беше генериран много шум“ около филма.
„Последен изход: Наследство“ стартира, възползвайки се от силни отзиви (93% в Rotten Tomatoes) и новаторски маркетингови тактики, включително снимка на дървени трупи върху задната част на камиони – препратка към един от най-известните смъртоносни капани на „Последен изход“.
Победата на „Последен изход“ на практика съживява 25-годишния франчайз, който не е имал нов филм от 2011 г. насам. Тя също така продължава горещата серия за Warner Bros., която излезе напред с хитове като „Грешници“ на Райън Куглър и „Minecraft: Филмът“. И трите филма бяха в челната петица този уикенд.
„Тъндърболтс*“ на Disney се приземи на второ място с 16,5 млн. долара, с което глобалните му приходи надхвърлиха 325 млн. долара. „Грешници“ се класира на трето място с 15,4 млн. долара и глобални приходи до сега от 316,8 млн. долара. „Minecraft: Филмът“, който е спечелил 928,6 млн. долара в световен мащаб, добави 5,9 млн. долара. „Счетоводителят 2“ на Amazon MGM Studios допълни челната петица.
Hurry Up Tomorrow стартира на шесто място. Филмът, на който The Weeknd е съавтор, а Трей Едуард Шулц – режисьор, е своеобразен спътник на албума и турнето на музиканта. Той играе измислена версия на себе си като музикант, страдащ от безсъние. В главните роли са още Джена Ортега и Бари Кийгън.
Нито критиците, нито публиката го посрещат радушно: филмът има рейтинг 13% в Rotten Tomatoes и е с оценка C- CinemaScore.
Следващият уикенд може да се окаже голям за киносалоните, тъй като „Мисията невъзможна: Възмездие“ и игралният филм „Лило и Стич“ ще имат своите премиери в Северна Америка. Общият боксофис на местния пазар остава с близо 15% по-висок от миналата година.