„Улица Сезам“ и Netflix сключиха сделка, съгласно която популярното телевизионно предаване ще се появи в стрийминг платформата, след като американският президент Доналд Тръмп спря финансирането на безплатния канал PBS, съобщава BBC.
От Netflix заявиха, че емблематичното предаване е „обичан крайъгълен камък на детските медии, който пленява младите умове и възпитава любов към ученето“.
Започвайки от по-късно тази година, Netflix ще предложи на своите 300 млн. абонати нов сезон на предаването и 90 часа от предишни епизоди, като то все още ще бъде достъпно по PBS.
„Улица Сезам“ бе изправена и пред несигурно бъдеще, след като развлекателният гигант Warner Bros Discovery, който притежава платформата HBO, не поднови договора си с над 50-годишната програма.
По-рано този месец Тръмп издаде указ за блокиране на федералното финансиране на PBS и радиомрежата NPR, твърдейки, че те участват в „пристрастно и партийно отразяване на новини“.
Правителственият орган Corporation for Public Broadcasting, който подкрепяше двете медии, в същото време обяви прекратяването на федерална инициатива, която финансираше предавания за деца, включително „Улица Сезам“.
Съгласно сделката, PBS ще получава достъп до епизодите на „Улица Сезам“ в същия ден, в който са пуснати в Netflix.
В края на 60-те години на миналия век съоснователите на „Улица Сезам“ Лойд Морисет и Джоан Ганц Куни се обръщат към Висшето училище по педагогика към Харвардския университет с предложение за нов начин на обучение на американските деца.
Екип, ръководен от психолог по развитието, работи със създателите на „Сезам“, за да анализира детската психология и да създава забавни уроци.
Те работят със създателя на Мъпетите Джим Хенсън, за да създадат герои като Голямото пиле, а декорите са направени така, че да приличат на градска улица.
От първото си излъчване на 10 ноември 1969 г. милиони деца са израснали с тематичната мелодия на предаването.
С течение на десетилетията програмата и неговите герои заживяват и извън малкия екран.
Популярният герой Елмо влезе в светлината на прожекторите на обществената политика през 2002 г., когато беше поканен да обсъди музикалното образование в Конгреса.
По време на епидемията от детско затлъстяване в САЩ през 2006 г. „Улица Сезам“ излъчва сегменти за здравословни навици, които имат за цел да научат децата на здравословна диета и физически упражнения.
Бисквитеното чудовище обявява бисквитките за „храна само за понякога“ и учи децата на балансирано хранене.
Бившата първа дама Мишел Обама също посети студията на „Улица Сезам“, за да заснеме сегмент за здравословното хранене.
Netflix засилва фокуса си върху детското съдържание, което съставлява 15% от гледаемостта в платформата.
Във вторник тя също така обяви, че в услугата ще се появят нови епизоди на „Прасето Пепа” и мобилна игра с пъзели и дейности за оцветяване.