Universal Music Group, най-голямата звукозаписна компания в света, заяви, че приходите ѝ от абонаменти са нараснали с 8,7% при постоянни валути през третото тримесечие, което надмина очакванията на анализаторите, пише Bloomberg. Резултатите са подкрепени от изпълнители като Тейлър Суифт и саундтрака към хитовия филм „KPop Demon Hunters”.
Базираната в Нидерландия компания, която е лейбъл и на Сабрина Карпентър и Чапъл Роън, обяви, че приходите ѝ от музикални записи, които включват абонаменти и стрийминг, са се увеличили с 8,3% до 2,22 млрд. евро през периода. Анализатори очакваха средно 2,17 млрд. евро, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Приходите от продажби на физически носители са скочили с 23%, подкрепени от първоначалните продажби на албума „The Life of a Showgirl” на Тейлър Суифт, както и от силни нови албуми, особено в Япония, обяви компанията.
Universal продължава да преследва целта си да диверсифицира приходите си отвъд стрийминга, включително чрез добавяне на повече абонаментни нива и монетизиране на т. нар. суперфенове, които плащат повече за премиум предложения.
Ръстът на приходите от стрийминг през третото тримесечие е останал без промяна, под очакванията за увеличение с 3,45%.
В сряда Universal се съгласи да уреди дело за авторски права със стартъпа за музика с изкуствен интелект Udio и да си сътрудничи по нова комерсиална услуга за създаване и стрийминг на музикално съдържание. Освен това звукозаписната компания подписа многогодишно партньорство със Spotify за разработване на „отговорни“ продукти с изкуствен интелект, които зачитат авторските права на изпълнители, и заяви, че ще обедини сили със Stability AI за разработване на AI музикални инструменти.
Листнатата в Амстердам Universal се подготвя за публично предлагане в САЩ, за да изпълни споразумение с хедж фонда Pershing Square на Бил Акман, който заяви, че ходът значително ще увеличи стойността на акциите. През май Акман подаде оставка от борда на Universal, твърдейки, че задачата му отнема твърде много време. В момента Pershing Square държи около 4,5% от акциите на Universal, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Компанията отчете 16 млрд. евро разходи за третото тримесечие, свързани с подготовката за листването в САЩ и някои консултации по сливания и придобивания.
Миналата седмица регулаторите по сливанията в Европейския съюз определиха нов краен срок (6 февруари) за решение относно офертата на Universal Music Group за 755 млн. долара за Downtown Music Holdings, след като предупредиха, че сделката може да задуши пазара на услуги за артисти, подписали договори с независими звукозаписни компании.
Общите приходи на гиганта са нараснали с 10 на сто при постоянни валути до 3,02 млрд. евро. Коригираната печалба преди данъци, лихви, амортизация и обезценка е достигнала 644 млн. евро през третото тримесечие. Средната прогноза на анализаторите беше за 659 млн. евро.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой
Житейските стресови събития са сред най-честите фактори, отключващи депресията
Учени създадоха почти невидима изолация за прозорци
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?