fallback

Ralph Lauren се прицелва към по-бърз растеж и залага на по-високи цени

Компанията иска да привлича повече млади и по-заможни клиенти

18:14 | 19.09.22 г.

Ralph Lauren се прицелва към по-бърз ръст на продажбите в следващите три години, отколкото Wall Street очаква, докато модният бранд се опитва да привлече нови клиенти и продължава да увеличава цените на продуктите си, пише Bloomberg.

Базираната в Ню Йорк компания за облекло иска да постигне среден до висок едноцифрен ръст на приходите от продажби във всяка от следващите си три фискални години, включително настоящата, сочи изявление, публикувано днес преди презентация пред инвеститорите. Новата прогноза, която не включва валутните колебания, покрива фискалните години до първите три месеца на 2025 г.

„Тази компания вече е готова да ускори растежа и създаването на стойност и има нужната инерция, за да го постигне“, коментира главният изпълнителен директор Патрис Луве. Канада и Съединените щати по-конкретно носят възможности за растеж, който инвеститорите може би подценяват, допълва той.

Стратегията на Ralph Lauren се основава на работата на компанията от последните години за затваряне на недобре представящите се магазини, като същевременно намали промоциите и започна да предлага по-скъпи артикули. Ако бъде постигнат, високият едноцифрен ръст на продажбите ще изпревари средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, които очакват 1,6% повишение през настоящата фискална година и около 4,5% през следващите две.

По-малко отстъпки

Ralph Lauren се стреми да увеличи средните цени на своите стоки в средния едноцифрен диапазон в следващите няколко години, пояснява Луве. Този показател е нараснал с 64% от последния инвеститорски ден на компанията през 2018 г., допълва той. Фирмата е постигнала това отчасти чрез намаляване на зависимостта си от отстъпките в универсалните магазини. Сега Ralph Lauren продава почти две трети от продуктите си през своите магазини и уебсайтове.

Тези по-високи средни цени помогнаха за увеличаване на приходите от продажбите и привличане на по-заможни клиенти, които са готови да плащат по-големи цени – тенденция, която търговците на дребно наричат „издигане на бранда“. Ralph Lauren няма да прибягва до големи отстъпки през този празничен сезон, както беше в минали години, коментира Луве.

И все пак той очаква в края на годината да има големи промоции от търговци на дребно, които се опитват да си върнат загубен пазарен дял или да намалят излишния инвентар, който са натрупали поради проблемите с веригите на доставки.

Главният изпълнителен директор на Ralph Lauren Патрис Луве. Снимка: Bloomberg LP

„Искаме да бъдем компания за луксозния начин на живот“, посочва той. „Няма да пренебрегваме средата, в която работим, но няма да прибягваме до агресивна промоционална дейност, за да стимулираме бизнеса ни“.

Ralph Lauren ще продължи да се бори за привличането на по-млади клиенти, които Луве смята, че са помогнали за повишаване на онлайн продажбите до 26% от общите приходи. Той очаква делът да нарасне до около 33% през следващите няколко години.

Същевременно компанията залага на растеж в женския сегмент в дългосрочен план и си поставя за цел тази категория да носи половината от проходите от продажби. В момента тя отговаря за около 30%. Луве казва, че иска да се възползва от факта, че повече от половината клиенти, които идват в магазините на Ralph Lauren, са жени, но те често пазаруват за приятели мъже или за членове на семейството си.

Оперативен марж

Ralph Lauren си поставя за цел да достигне оперативен марж от поне 15% до фискалната 2025 г. Това е над очакванията на Wall Street. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозират 12,3% за тази година и 12,9% за фискалната 2025 г.

Компанията, която потвърди по-ранната си прогноза за 2023 г. от август, планира да похарчи 4-5% от приходите си за годишни капиталови разходи в рамките на тригодишния период. Ralph Lauren иска да отвори още няколкостотин магазина в тези три години, предимно в Китай, Южна Корея и Япония, разкри Луве.

По думите му компанията има възможност за експанзия в Калифорния и по Западното крайбрежие. Ralph Lauren планира да отвори 15 до 20 търговски обекта в САЩ до началото на 2025 г.

Компанията ще върне приблизително 2 млрд. долара на акционерите си за периода чрез дивиденти и обратни изкупувания на акции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:14 | 19.09.22 г.
fallback
Още от Мода виж още