fallback

Финансовият директор на Burberry се оттегля

Джули Браун заема позицията от над 5 години

16:28 | 23.09.22 г.

Финансовият директор на Burberry Джули Браун ще се оттегли през април след над 5 години на поста – поредната промяна във висшия мениджмънт на британския луксозен бранд, който изпитва трудности да се бори с конкурентите, съобщава Ройтерс.

60-годишната британка, която се присъедини към компанията през 2017 г., идвайки от производителя на медицински стоки Smith & Nephew, ще напусне и позицията си на главен оперативен директор и ще поеме роля в друга индустрия, заяви Burberry в петък.

Напускането на Браун се случва, след като бившият главен изпълнителен директор Марко Гобети – умът зад няколкогодишния план за препозициониране на Burberry, напусна кораба по-рано тази година след около пет години на поста, а новият шеф Джонатан Акеройд е изправен пред предизвикателството да ускори продажбите на бранда до предпандемични нива.

„Браун изигра ключова роля в позиционирането на Burberry към растеж... Очаквам с нетърпение да надградим силните основи, които имаме, за да реализираме пълния потенциал на Burberry”, казва Акеройд в изявление.

Известна със своето червено-черно-бежово каре и шлиферите си, Burberry, чиито акции се търгуват на борсата в Лондон, заяви, че е в процес на избиране на наследник на Браун, която е и в Бизнес съвета на министър-председателя от февруари насам.

Акциите на Burberry, които бележат спад от 9% през последната година, поевтиняха с около 4% по време на сутрешната търговия в петък на фона на по-слабия широк пазар. Индексът на британските сини чипове FTSE 100 бе надолу с 1,6%.

Наследникът на Браун ще трябва да навигира през няколко препятствия, включително слабо търсене и растящи разходи.

Burberry бе засегната от блокадите на най-големия пазар Китай и от внезапния спад в богатството в Северна и Южна Америка, което ограничи ръста на продажбите през първото тримесечие до само 1%.

Тя е изправена и пред нарастващи разходи за транспорт, суровини и труд, но ги управлява, фокусирайки се върху ефективността на доставките.

Няколко компании за потребителски продукти - от групата за алкохолни напитки Diageo до производителя на чанти Birkin Hermes, посочиха, че печелят пари от най-скъпите си продукти и очакват да продължат да го правят въпреки притесненията за променящата се демографска ситуация и забавяне на растежа в Китай и Съединените щати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:28 | 23.09.22 г.
fallback
Още от Мода виж още