IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Burberry запази стабилна прогнозата си за печалбата въпреки блокадите в Китай

Компанията продължава да е силно зависима от китайския пазар

12:41 | 15.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Burberry Group запази прогнозата си за настоящата фискална година въпреки големите блокади в части от Китай през април и май, които засегнаха търсенето на луксозни стоки, пише Bloomberg.

Британският моден бранд очаква коригирана оперативна печалба от 90 млн. паунда (106 млн. долара) за настоящата година, докато „активно се бори“ с влиянието на блокадите в Китай и ускоряващата се инфлация на вътрешния пазар във Великобритания. През май компанията прогнозира 92 млн. паунда коригирана печалба.

Освен това Burberry продължава да се прицелва към висок едноцифрен ръст на приходите и 20% марж при постоянни валути в средносрочен план, обяви гигантът. Цената на акциите му спадна с близо 3,7% преди началото на борсовия ден.

Burberry е по-уязвима към случващото се в Китай от много от конкурентите си, защото генерира около една трета от приходите си от продажби от азиатската страна. Във Великобритания пък се бори с най-лошата инфлация от 40 години насам, докато сметките за енергия и заплати растат.

Сравнимите продажби на британския моден бранд са нараснали с 1% от април до юни, обяви Burberry. Като се изключи континенталната част на Китай, показателят е нараснал с 16%, показвайки колко голямо е влиянието на блокадите. Burberry твърди, че след отварянето на магазините в Китай отново през юни, представянето на бизнеса е „насърчаващо“.

Притесненията, свързани с Covid-19, не са изчезнали, тъй като броят на случаите в Шанхай отново нараства, а местните хора са опасяват, че отново може да има блокада.

В опит да намали зависимостта си от китайския пазар, Burberry поднови фокуса си върху харчещите повече клиенти в Европа и Близкия изток.

Новият главен изпълнителен директор на Burberry Джонатан Акройд пое ръководството през март. Акройд, който преди беше ръководител на Versace, се очаква да последва пътя, очертан от предшественика му Марко Гобети, като насочи цените на продуктите нагоре, намали дистрибуцията през трети страни и премахне намаленията. Брандът също така залага на кожените артикули, вярвайки, че това е продуктова категория с потенциал. 

Последна актуализация: 12:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Стил виж още

Коментари

Финанси виж още