Компанията за луксозни стоки Richemont записа най-бързия ръст на приходите си от продажби за празничния период от поне десетилетие, а модната група Burberry прогнозира 35% увеличение на печалбата за тази година – поредни сигнали, че пазарът на луксозни стоки отново се представя добре, пише Bloomberg.
По думите на Richemont приходите ѝ са нараснали с 32% при постоянни валути през последното тримесечие на годишна база, изпреварвайки нивата преди пандемията, тъй като потребителите са се насочили към бижута Cartier и модни продукти на Chloe. Burberry има да измине още път до възстановяването до нивата от 2019 г., но твърди, че ръстът на приходите ѝ от продажби се е ускорил, след като британската компания е продала повече продукти без отстъпка.
Търсенето на бижута, часовници и модни стоки се възстановява, докато броят на ваксинираните по света се увеличава, а хората се социализират и пътуват повече. Вчера Prada обяви, че приходите ѝ от продажби са преминали над нивата, които беше достигнала преди коронавирусната пандемия.
Цената на акциите на Richemont нарасна с близо 5,8%, а тази на Burberry – с 5%, след новините.
Звеното за бижута се оказа най-добре представилата се част от бизнеса на Richemont, въпреки че продажбите на модни продукти, аксесоари и кожени стоки също се подобряват. Това е знак, че усилията за преструктуриране на бизнеса набират сили при марки като Chloe и Montblanc.
Въпреки че приходите от продажби на швейцарската компания в Азиатско-Тихоокеанския регион надминаха прогнозите, инвеститорите може да се изненадат, че увеличението в Китай е едва 7% през тримесечието на годишна база. Приходите на този пазар скочиха с 80% през същия период година по-рано.
Китай беше първият пазар, на който индустрията за луксозни стоки се възстанови, така че това е по-скоро ефект, свързан с периода. Въпреки това скорошните блокади в страната, докато тя изпълнява стратегията си за нулев Covid, ще натежат над потреблението там.
Преходен период
Сравнимите приходи от продажби в магазините на Burberry са се увеличили със 7% през тритe месеца до Коледа на годишна база, което се оказа над прогнозите на анализаторите. Част от дрехите и кожените стоки са се представили добре, а марката твърди, че привлича по-млади потребители. Британската компания е в преходен период, а новият ѝ главен изпълнителен директор Джонатан Акройд ще поеме ръководството на 1 април.
Предшественикът му Марко Гобети искаше да направи Burberry по-премиум бранд като намали с три четвърти дистрибуцията, както и намаленията на продукти, за да предлага чантите Olympia и карираните шалове без отстъпки. Тези продажби са продължили да растат с двуцифрен процент спрямо две години по-рано.
Burberry твърди, че сравнимите ѝ продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион са останали без изменение през периода спрямо 2019 г.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска