Британският луксозен бранд Burberry обяви, че сравнимите продажби за тримесечието са нараснали с 11% на годишна база - скок спрямо резултатите от предишното тримесечие и над прогнозите на пазара. Продажбите са били подкрепени от по-високите разходи от туристи в Европа и облекчаването на ограниченията около Covid-19 в Китай, съобщава Ройтерс.
Представянето през второто тримесечие е подкрепило приходите за полугодието до 1,35 млрд. паунда (1,61 млрд. долара), което представлява ръст от 5% при постоянни валутни курсове и е над прогнозите. Коригираната оперативна печалба за първите шест месеца на финансовата година се е увеличила с 6% до 238 млн. паунда.
Главният изпълнителен директор Джонатан Акеройд представи и плана си как да засили растежа, включително цел за двоен ръст на продажбите на кожените стоки, обувките и дрехите за жени, както и 50% увеличение за връхните дрехи в средносрочен план.
Под ръководството на новия творчески директор Даниел Лий Burberry ще „се префокусира върху британското“ наследство, каза компанията.
„Burberry има изключителен завет, уникално британско наследство и много силна платформа, върху която да надгражда, както показват резултатите за полугодието“, каза Акеройд в четвъртък.
„Фокусът ни в тази следваща фаза е върху растежа и ускоряването“, каза той, добавяйки, че дългосрочната амбиция на бранда е да постигне продажби от 5 млрд. паунда.
Компанията, известна с карето си, заяви, че запазва краткосрочните си насоки. Тя цели ръст на приходите от 7 до 9% и марж от около 20%.
Сравнимите продажби в континентален Китай – най-големият самостоятелен пазар на Burberry, са се стабилизирали през второто тримесечие, след като спаднаха с 35% през първото въпреки някои забрани заради Covid през септември, заяви компанията.
Европа продължава да се представя силно, допълни компанията, като продажбите са се увеличили с 25% през второто тримесечие, подкрепени от ръст на туристите от САЩ, Близкия изток и Азия отвъд Китай.
Северна и Южна Америка продължават да се представят по-слабо обаче, като продажбите през второто тримесечие са намалели с 3%, отразявайки известен натиск в по-евтините продукти. В същото време американските потребители харчат повече в Европа, отколкото у дома.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Защо Сирски отхвърля тезата за загубена война
Как се прави саламура за сирене?
Шакира се качи на сцената със синовете си Саша и Милан
Сидни Суийни разкри кой е идеалният мъж за нея
Джъстин Тимбърлейк и Джесика Бийл в очакване на празниците с двамата си сина