IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Mango атакува САЩ, след като обърна гръб на Китай

Компанията се надява да има 40 магазина в САЩ до 2024 г. спрямо 10 в момента

12:03 | 14.03.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Магазинът на Mango в Ню Йорк. Снимка: mangofashiongroup.com
Магазинът на Mango в Ню Йорк. Снимка: mangofashiongroup.com

Испанският моден търговец на дребно Mango се фокусира върху разширяване в САЩ, след като обърна гръб на Китай, заяви главният финансов директор Тони Руиз.

Mango се завръща в САЩ – след два предишни провала – предлагайки по-скъпи дрехи, предназначени за специални случаи и партита. Компанията ще таргетира щати, където онлайн продажбите вече са силни.

Брандът вече печели повече разпознаваемост в САЩ и облече актрисата Амбър Валета за партито след наградите Оскар в неделя, казва Руиз за Ройтерс.

„Нещо се промени“, коментира той в интервю от централната на компанията в близост до Барселона. „Сега те имат различно и по-добро възприятие за европейските брандове“.

Повторното стъпване на Mango в САЩ започна с откриването на магазин на Петю авеню в Ню Йорк през май 2022 г. Това бе последвано от разширяване във Флорида. Тази година ще бъдат открити магазини в Тексас, Джорджия и Калифорния.

Компанията се надява да има 40 магазина в САЩ до 2024 г. спрямо 10 в момента. Това ще постави САЩ в топ 5 на най-големите ѝ пазари.

Растежът ще бъде подкрепен от разширяване на логистичен център в Каталуния, позволявайки на компанията да прехвърля 160 млн. продукта годишно, за да обслужва магазини и онлайн потребители в цял свят, казва тя.

Миналата година Mango затвори последните си два магазина в Китай. Компанията поддържа четири франчайз аутлет магазини и онлайн продажби чрез платформата за електронна търговия Tmall на Alibaba.

„Разделяме се с Китай“, казва Руиз. „Намираме го за непривлекателен и решихме, че не е приоритет за следващите три години“.

Mango отчете рекордни продажби миналата година, подкрепена от продажбата на повече продукти на по-високи цени. Очаква се най-големият ѝ конкурент – марката на Inditex Zara, да обяви рекордни продажби в сряда, отчасти заради агресивното си разширяване в САЩ.

Скорошното агресивно навлизане на китайските марки за бърза мода Shein и Temu на същия пазар не е повод за тревога за Mango, казва Руиз.

„Това не е нашата война“, казва той. „Ако се бориш с тези марки, постоянно ще трябва да понижаваш цените“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:05 | 14.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още