IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Собственикът на Zara отчете силни продажби през празничния сезон

Освен това компанията повиши перспективите си за годишния си марж

15:40 | 13.12.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images
Снимка: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images

Собственикът на Zara – Inditex, отчете силна търговия през празничния сезон, като продажбите са нараснали с 14% през шестте седмици до 11 декември, и повиши перспективите си за маржа за годината. Новината повиши цената на акциите ѝ до исторически рекорд в сряда, съобщава Ройтерс.

Най-големият моден търговец на дребно в света отчете нетна печалба от 4,1 млрд. евро за деветмесечния период до края на октомври, което е с 32,5% нагоре на годишна база. Продажбите в магазини и онлайн са нараснали с 11%, което е по-бавно от ръста от 19% година по-рано.

Компанията зад Zara и други брандове намалява броя на обектите си и инвестира в по-големи, по-привлекателни магазини. Освен това тя подобрява логистичните си услуги, за да доставя онлайн поръчките по-бързо от конкурентите.

Благодарение на тези промени Inditex сега очаква ръст на маржа на печалбата за 2023 г. със 75 базисни пункта, след като по-рано прогнозираше да няма промяна.

„Те се намират на много добро място и продължават да печелят силен пазарен дял“, казва Алистър Уитът, портфолио мениджър в Comgest в Париж, която притежава акции в Inditex.

Увеличението на брутния марж връща обратно рентабилността на нива, които не са виждани от 2015 г., казва Уитът, добавяйки, че Inditex успява да продава повече дрехи на пълни цени.

Акциите на Inditex поскъпнаха с 1,6% сутринта.

Тъй като бързо развиващият се моден търговец Shein завзема все по-голям дял в по-евтиния край на пазара, Zara се стреми да привлече по-взискателни купувачи и предлага по-скъпи дрехи – стратегия, която шведският конкурент H&M се опитва да повтори.

Сигнализирайки доверието на пазара, оценката на Inditex наскоро изпревари H&M. Акциите на Inditex се търгуват на ниво около 21 пъти по-високо от очакваната печалба, докато съотношението цена/печалба при H&M е 19 пъти.

Ръстът на продажбите на Inditex през третото тримесечие за август-октомври обаче се е забавил до 7%, което е спад спрямо 16% през второто тримесечие. Необичайно топлото време може да е повлияло на продажбите на няколко пазара, каза Патрисия Сифуентес, старши анализатор в отдела за ценни книжа на испанския фондов мениджър Bestinver.

Inditex също така вижда валутно влияние от по-силното евро, свиващо продажбите с 4% тази година спрямо очаквани по-рано 3,5%.

Макар че намалява общия брой магазини, Zara планира да отвори повече магазини в Съединените щати, втория по големина пазар. Освен това групата инвестира в нови технологии за плащане и сигурност, за да намали наполовина времето, необходимо на клиентите да плащат в магазина.

„Компанията подобрява способността си да доставя онлайн поръчки много бързо и капацитета си да пуска в магазините това, което потребителите искат най-много“, казва Хосе Рамон Итуриага, фонд мениджър в Abante Advisors, която държи акции на Inditex.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:40 | 13.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още