Японската Fast Retailing обяви в четвъртък, че силните ѝ международни продажби са довели до 25% ръст на оперативната печалба за първото тримесечие, докато компанията майка на Uniqlo се насочва към трета поредна година на рекордна печалба, съобщава Ройтерс.
Печалбата възлиза на 146,7 млрд. йени (1,01 млрд. долара) през трите месеца до края на ноември спрямо 117,1 млрд. йени година по-рано.
Консенсусната прогноза бе за 137,9 млрд. йени, показва оценка сред петима анализатори, анкетирани от LSEG.
Fast Retailing запази прогнозата си за годишна оперативна печалба в размер на 450 млрд. йени след рекордна печалба от 381,1 млрд. йени през фискалната 2023 г.
Сред отделните региони бизнесът на Uniqlo в континентален Китай отчете голям ръст на приходите и печалбата през първото тримесечие, заяви компанията.
Fast Retailing, която е основана и управлявана от най-богатия японец, отчита последователно рекордна печалба през последните три години, предприемайки агресивна стратегия за растеж извън страната.
Бизнесът в континентален Китай – най-големия ѝ чуждестранен пазар, се възроди през фискалната 2023 г. след над две години забавяне, причинено от строгите политики срещу Covid.
Макар че пазарът в Китай бе потиснат, компанията поднови тласъка си към Северна Америка, където оперативната печалба почти се удвои миналата година. Fast Retailing планира да открие 20 нови магазина в САЩ и Канада през 2024 г., увеличавайки ги до 72 към края на декември.
Fast Retailing прогнозира нова рекордна печалба за 2024 г., но климатичните промени може да се окажат препятствие за компанията, известна с бързото си представяне на сезонни продукти като полари и термобельо.
Миналата година бе най-горещата в историята и необичайно топлите условия от септември до декември предвещават „мудно начало на фискалната година“, коментира анализаторът Марк Чадуик в доклад преди излизането на резултатите.
Fast Retailing обяви през октомври, че планира да открива 80 нови магазина годишно в континентален Китай, който включва Хонконг и Тайван. Компанията вече има 931 магазина в континентален Китай – повече, отколкото в Япония – което я прави лидер сред търговците на дребно, работещи във втората по големина икономика в света.
Акциите на Fast Retailing поскъпнаха с 32% през 2023 г., задминавайки ръста от 30% от основния индекс Nikkei.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа