IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Инвеститорите в Burberry следят за признаци за възстановяване

Британската луксозна марка ще отчете продажбите си за ключовия сезон на празнично пазаруване този петък

11:02 | 21.01.25 г.
Снимка: Cheng Xin/Getty Images
Снимка: Cheng Xin/Getty Images

Инвеститорите имат големи надежди, че Burberry ще започне да показва признаци на напредък във възстановяването си, когато британската луксозна марка отчете продажбите си за ключовия сезон на празнично пазаруване този петък, пише Ройтерс.

Джошуа Шулман, който пое ръководството като главен изпълнителен директор преди шест месеца, обеща да изгради отново марката и да възвърне загубения пазарен дял – трудна задача на изпитващия затруднения пазар на луксозни стоки. Шулман се фокусира върху продукти като тренчкотите, с които Burberry е най-известна.

Акциите на Burberry са поскъпнали с над 70%, след като в началото на септември достигнаха почти 15-годишно дъно, тъй като инвеститорите залагат, че песимизмът около марката е достигнал своя връх и Шулман ще успее да повиши продажбите отново.

Анализаторите очакват Burberry да отчете спад от 12% на сравнимите продажби за тримесечието до края на декември, според консенсусната оценка на компанията, което е подобрение спрямо понижението от 20%, отчетено за шестте месеца до края на септември.

Купувачите в САЩ биха могли да бъдат катализатор за Burberry, ако тя подобри видимостта си там – нещо, за което Шулман намекна, че е в плановете му. Той заяви пред инвеститорите през ноември, че има „голям фокус върху Америка“, където марката е сравнително слаба.

Луксозните марки навсякъде се надяват, че потребителите в САЩ ще харчат повече за дизайнерска мода и скъпи чанти, тъй като намаляването на данъците и силният фондов пазар дават тласък на богатите американци.

Новите рекламни кампании на Burberry акцентират повече върху наследените от миналото шлифери и шалове, отколкото върху чантите и обувките, опитвайки се да си върнат клиентите, които според Шулман са били отблъснати от по-малко разпознаваемите модели и по-високите цени.

Тренчкотите и шаловете формират между 35% и 40% от продажбите и в исторически план са имали по-висока рентабилност в сравнение с други категории.

Непосредствената цел на Burberry е да се върне към годишни приходи от 3 млрд. паунда (3,7 млрд. долара) – ниво, което за последно е постигнала през финансовата 2022-2023 г. Това ще отнеме време: понастоящем анализаторите очакват продажбите през финансовата година до края на март 2025 г. да достигнат 2,39 млрд. паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:02 | 21.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още