Swatch Group разглежда потенциално сваляне от борсата на швейцарския производител на часовници, но това „ще отнеме време“, твърди главният изпълнителен директор Ник Хайек, пише Bloomberg.
„Имам голяма надежда“, че компанията ще намери някой, който да ни „помогне да ни направи частни“, коментира Хайек на медийно събитие в сряда. Това е един от най-силните сигнали досега, че производителят на часовниците Omega обмисля делистване от борсата. Цената на акциите на Swatch се повиши с 4,3% в Цюрих.
Swatch, чиито марки включват Blancpain и Breguet, често е обект на спекулации, че Хайек ще се опита да я свали от борсата, докато нейните акции поевтиняват, на фона на по-широките опасения за бъдещето на търсенето на луксозни стоки. Стойността на книжата се понижи с 18% през 12-те месеца до приключването на сесията във вторник.
Все пак не става ясно дали Хайек се шегува или е сериозен. Коментарът беше направен в момент, в който Swatch се опитва да омаловажи предизвикателствата си по друг начин – като публикува годишния си отчет в толкова малък формат, че е необходима лупа, за да бъде прочетен.
„Микродокладът“ отразява „не точно гигантските данни“ на Swatch за миналата година и уменията ѝ да прави миниатюрни части за часовници, казва Хайек.
Преди той имаше бурни отношения с акционерите. Сега Хайек и други членове на фамилията и свързани лица контролират около 44% от правата на глас. Миналата година той заяви че превръщането на Swatch в частна компания би било „нещо хубаво“, но изтъкна, че не желае да поеме дълга, необходим за изкупуване от други акционери.
Напоследък представянето на Swatch изостава, повлияно от предизвикателната пазарна среда, включително нарастващите цени на металите и слабото търсене в Китай поради икономическата несигурност.
Въпреки че по-базови марки като Swatch и Tissot продължават да се представят добре, общата печалба на групата за 2024 г. спадна със 74,5% до 304 млн. швейцарски франка (346 млн. долара) спрямо година по-рано. Swatch заяви, че е решила да не съкращава персонал или да намалява производствения капацитет, за да бъде готова за подема, който очаква през 2025 г.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп