IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Levi Strauss запазва прогнозата си за 2025 г. въпреки сътресенията, свързани с митата

Откакто Доналд Тръмп обяви новия кръг от търговски налози на 2 април, акциите на компанията са поевтинели с 19%

09:57 | 08.04.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Levi Strauss & Co. запази целогодишната си прогноза, която изключва влиянието на новите широкообхватни мита на американския президент Доналд Тръмп, които са напът да повишат значително разходите на мултинационалните компании за облекло, предаде Bloomberg.

Базираната в Сан Франциско компания съобщи, че прогнозата ѝ за фискалната 2025 г. „не предполага значително влошаване“ на макроикономическия натиск върху потребителите, прекъсване на веригата на доставки, увеличаване на митата или други подобни фактори. Оттам смятат, че органичният ръст на приходите, който изключва елементи като валутно влияние и продажби, ще нарасне с 3,5% до 4,5% през тази година.

За първото тримесечие на годината компанията отчете печалба от 38 цента на акция, което е над средната оценка на анализаторите за 28 цента за акция. Levi изключи от резултатите си марката Dockers, която иска да продаде, и коригира прогнозата си, за да отрази очакваното отчуждаване.

Производителят на облекло очаква нетните приходи за фискалната 2025 г. да намалеят в диапазона от 1% до 2%, а коригираната печалба да бъде от 1,20 до 1,25 долара на акция.

Откакто Доналд Тръмп обяви новия кръг от търговски налози на 2 април, акциите на компанията са поевтинели с 19%. След публикуването на тримесечния отчет обаче книжата ѝ поскъпнаха със 7%.

Главният финансов директор Хармит Сингх заяви в интервю, че на този етап е „трудно да се прогнозира или планира“ въздействието на митата върху потребителите. Той каза още, че компанията е създала група, която да анализира налозите, докато тя се фокусира върху въпроси, които може да контролира, като отношенията си с доставчиците и разходната база за продуктите си.

Главният изпълнителен директор на компанията Мишел Гас посочи, че компанията подхожда към темата за търговските бариери с „неотложност, но не и с прекалена бързина“.

Levi е един от първите търговци на дребно, които отчитат резултатите си, след като Тръмп представи новите мита миналата седмица. Съобщението разтърси световните пазари, като засегна особено силно компаниите за облекло.

Производителят твърди, че около 5% от стоките ѝ в САЩ идват от Мексико, между 4% и 6% от Виетнам и 1% от Китай. Според сайта на компанията, в който са изброени партньорите във веригата за доставки, тя работи със 130 обекта в Китай, 50 във Виетнам, 37 в Бангладеш и 36 в Шри Ланка. Гас заяви, че доставките на Levi идват от 28 държави.

„Ние си пишем домашното“, допълни тя, без да посочи конкретни мерки, които компанията предприема, за да противодейства на митата. Ако се наложи компанията да повиши цените, това ще бъде „оперативно“, каза Гас, и ще бъде насочено към нови продукти, които са намерили отклик сред купувачите.

Търговецът на дребно заяви още, че митата ще имат „минимално въздействие“ върху маржовете му през настоящото тримесечие, тъй като по-голямата част от пролетните и ранните летни продукти вече са в САЩ. Гас добави, че почти 60% от приходите идват от страни извън САЩ и Levi се стреми да разшири дейността си в страни като Индия и Мексико.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:08 | 08.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още