Продажбите на Hermès в началото на годината са били засегнати от забавяне на търсенето в Китай, което показва, че дори и най-устойчивият доставчик на стоки от висок клас не е пощаден от спада в луксозната индустрия там, съобщава Bloomberg.
Продажбите за първото тримесечие в Азиатско-Тихоокеанския регион, без Япония, са се увеличили с 1,2% при постоянни валутни курсове, съобщи Hermès International в четвъртък, което е под очаквания от анализаторите ръст от 4%. Общите продажби за периода са достигнали 4,1 млрд. евро, като ръстът от 7,2% също изостана малко от прогнозите на анализаторите. Акциите на компанията поевтиняха с 4,2% в началото на търговията в Париж.
Рядкото разочарование от страна на Hermès – производител на популярната чанта Birkin – се случва в момент, когато пазарът на луксозни стоки се затруднява да излезе от периода на слаб растеж, причинен до голяма степен от китайските купувачи, които ограничават скъпите покупки. Перспективите пред индустрията станаха още по-мрачни, след като този месец американският президент Доналд Тръмп наложи мита от 10% върху вноса от Европейския съюз, като същевременно спря плановете за допълнителен налог от 20% за 90 дни.
Hermès ще увеличи цените в САЩ от 1 май, заяви главният финансов директор Ерик дьо Алгуе в разговор с репортери. „Ще компенсираме напълно въздействието на тези нови мита“ върху всички продуктови категории, каза той, добавяйки, че окончателните ценови решения все още се уточняват. Компанията не е забелязала осезаема промяна в тенденциите в търсенето в САЩ през април, заяви Дьо Алгуе.
Резултатите в Китай са влошени от по-малкия трафик в магазините на фона на спада на имотния пазар, както и поради по-високата база за сравнение спрямо предходната година, каза той. Hermès не е единственият, който пострада от слабото търсене в Китай – влияние върху продажбите отчете и производителят на коняк Pernod Richard.
Hermès все пак продължава да се представя по-добре от конкурентите си отчасти защото обслужва най-богатите клиенти в света, чиито навици за харчене обикновено са по-малко засегнати от икономическия спад. Освен това компанията се радва на силна ценова мощ и списъци с чакащи за своите чанти от най-висок клас благодарение на модела си на производство, управляван от недостиг, който увеличава тяхната ексклузивност. Продажбите на компанията през първото тримесечие нарастват във всички региони, като в Северна и Южна Америка скокът е от 11%.
По-рано тази седмица LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton обяви по-ниски от очакваните тримесечни продажби на ключовото си звено за модни и кожени изделия. Собственикът на Christian Dior пострада най-вече от слабото търсене в региона, включващ Китай, като приходите там са се понижили с 11%. На този регион се падат 30% от общите продажби на LVMH в сравнение с 48% за Hermès.
Ограниченото предлагане на продукти в бизнес модела на Hermès гарантира, че търсенето на чанти като Birkin, кръстена на покойната британска певица и актриса Джейн Бъркин, и Kelly, вдъхновена от принцеса Грейс Кели, надхвърля предлагането. Тези чанти се продават за около 10 хил. евро в Париж и могат да достигнат много по-високи цени на пазара за препродажба.
През февруари оценката на Hermès за кратко надхвърли символичната граница от 300 млрд. евро, но оттогава опасенията за ескалиращата световна търговска война навредиха на луксозния сектор като цяло.