IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Трудният период за Gucci продължава и в началото на годината

Пазарът на луксозни стоки е в период на слаб растеж

18:47 | 24.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Продажбите на Gucci спадат през първото тримесечие, тъй като усилията за съживяване на най-голямата марка на Kering отново не показват признаци за обрат в условията на труден период за индустрията за луксозни стоки, съобщава Bloomberg.

Продажбите на Gucci са спаднали с 25% на сравнима база, съобщи базираната в Париж Kering. Спадът е малко по-голям от очакванията на анализаторите.

Акциите на компанията поевтиняват с около 3%, ограничавайки спада си от 6,9% в началото на търговията в Париж. През последната година Kering загуби около половината от пазарната си стойност, представяйки се по-зле от конкурентите LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, Hermes International и Richemont.

Пазарът на луксозни стоки е в период на слаб растеж, а неотдавнашни събития като по-високите американски мита и ескалиращата търговска война допълнително помрачават перспективите пред индустрията. Дори отличници в сектора като Hermes и LVMH представиха разочароващи резултати за последното тримесечие, макар и не толкова слаби, колкото тези на Kering.

„Според нас 2025 г. ще бъде още една болезнена година на преход за Gucci“, заявиха в бележка анализаторите на Citi.

Kering, която притежава още Yves Saint Laurent, Bottega Veneta и Balenciaga, получава над 60% от печалбата си от Gucci, което прави възстановяването на закъсалия бранд от решаващо значение за френската група. Миналия месец компанията, контролирана от семейството милиардери Пино, избра Демна Гвасалиа, известен с първото си име, за следващ дизайнер на Gucci.

Демна прекара десетилетие като артистичен директор на Balenciaga, налагайки силен растеж с привличащи вниманието модели като маратонките Triple S, но в същото време се забърка в скандал заради противоречива рекламна кампания с деца. Gucci е много по-голяма марка, а преминаването към нов дизайнер за втори път в рамките на около две години означава, че всеки обрат ще отнеме време.

Заместник-изпълнителният директор на Kering Франческа Белетини заяви, че Демна ще започне да оказва влияние върху творенията на Gucci през септември – без да казва дали той ще ръководи модното ревю през този месец в Милано.

„Демна е част от групата, той вече работи с екипите на Gucci“, заяви главният финансов директор Армел Пулу в разговор с репортери.

Второ полугодие

Kering не отчита реални промени в тенденциите през текущото тримесечие, освен леко забавяне в Япония, и все още очаква второто полугодие да бъде по-добро от първото, каза Пулу по време на разговор с анализатори.

Като цяло продажбите в собствената мрежа за търговия на дребно на Kering спадат с 25% в Азиатско-Тихоокеанския регион и с двуцифрени стойности в Европа, Северна Америка и Япония.

Kering има „капацитет да защити маржовете си чрез увеличение на цените“ в САЩ, каза Пулу, добавяйки, че групата все още анализира първоначалните съобщения за митата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:47 | 24.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още