Fast Retailing представи резултати за третото тримесечие, които се оказаха под прогнозите, тъй като по-слабите продажби в Китай са се отразили на резултатите на японския производител на облекло, предава Bloomberg.
Оперативната печалба за тримесечието, приключило в края на май, е 146,7 млрд. йени (1 млрд. долара), което е под средната прогноза на анализаторите, събрана от Bloomberg, за 150 млрд. йени. Нетната печалба за периода възлиза на 105,5 млрд. йени.
Приходите в континентален Китай са спаднали с около 5% през третото тримесечие на годишна база, а оперативната печалба е намаляла с около 3%, съобщи компанията. През април производителят повиши прогнозата си за цялата година, разчитайки на търсенето на облекло от марката Uniqlo на по-нови пазари извън традиционните си крепости Япония и Китай.
Въпреки това търговецът на дребно запази прогнозата си за оперативна печалба от 545 млрд. йени за цялата година.
Спадът в продажбите в Китай се дължи на по-слабото общо потребителско доверие и продължителните ниски температури до началото на май, заяви главният финансов директор Такеши Оказаки в брифинг след обявяването на финансовите резултати в четвъртък. Компанията, която преструктурира дейността си в Китай, започва да вижда резултатите от това, каза той.
„Прилагаме стратегия за преустройство, за да подобрим оперативната ефективност на всеки отделен магазин“, коментира Оказаки. „Адаптираме продуктовия си асортимент и оформлението на магазините, за да отговарят на всеки регион. Някои магазини отчитат 1,5 пъти по-високи продажби.“
Оперативната печалба на Uniqlo в чужбина е нараснала с 1,5% до 72,1 млрд. йени за тримесечието, приключило през май, а оперативната печалба на марката в Япония е нараснала с 4,7% до 52,9 млрд. йени за същия период, се посочва в отчета.
Fast Retailing публикува финансовите си резултати след затварянето на пазарите в Токио. Акциите на компанията са поевтинели с около 13% през тази година, отчасти поради митата, наложени от американския президент Доналд Тръмп. По-рано тази седмица Тръмп заяви, че ще повиши леко митата за Япония до 25% от 1 август.
Въпреки това Fast Retailing ревизира влиянието на американските мита върху оперативната печалба на компанията до 1% за втората половина на годината. По-рано през април компанията заяви, че влиянието е приблизително 2% до 3%, базирайки се на предположението, че митата ще останат на предварително обявеното ниво.
Компанията следи отблизо ситуацията и баланса между цената и стойността на продуктите за американските потребители, за да поддържа устойчива дейност, като същевременно осигурява печалба, заяви Оказаки.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа