fallback

Как технологиите трансформират бизнес разплащанията

Технологиите се развиват невероятно бързо по време на пандемията. Бизнесът трябва да се задържи над кривата, за да остане актуален

14:10 | 28.05.22 г.

Пандемията доведе до забележителна трансформация на бизнес процесите. За да се адаптират, организациите внедриха цифрови технологии в безпрецедентен обем и с рекордна скорост. Фирмите ускориха дигитализацията на комуникацията с клиенти, взаимодействията във веригата на доставки и вътрешните операции с три до четири години. В резултат на това тяхното внедряване на цифрови продукти се ускори с невероятните седем години.

Вълните от тази драматична трансформация продължават да отекват в организациите. В резултат на това пейзажът на разплащанията най-накрая претърпява някои отдавна належащи промени. Разплащанията между бизнеса (Business-to-business - B2B) имаха остра нужда от надграждане и пандемията послужи само като лупа, пише за Forbes Рохит Гупта, главен изпълнителен директор и съосновател на Auditoria.AI, пионер в решенията за автоматизация, управлявани от изкуствен интелект, за корпоративни финанси.

Фейслифт за B2B разплащанията

Традиционно корпорациите са предпазливи по отношение на промяната на своите платежни системи, позовавайки се както на опасения за поверителността, така и за сигурността, а и на всеобща липса на търсене. Редица фирми все още разчитат на физически методи на разплащане.

С навлизането във виртуалния свят B2B организациите са принудени да се справят с остарели системи за плащане, които вече не работят в цифровата ера. Фирмите вече изискват повече опции за плащане и по-бърза обработка от своите платежни системи. Удобството стана ключово.

Съвременните B2B разплащания трябва да функционират подобно на потребителските трансакции: да бъдат мигновени, лесни и безпроблемни. Значителният напредък в онлайн сигурността и поверителността, тъй като те са свързани с електронната търговия и електронните плащания, помага за облекчаване на много от опасенията, които бизнесът изпитваше в миналото.

Глобализация на цифровите методи за разплащане

Миграцията от традиционна към онлайн търговия продължава да набира скорост. Затова и опциите за разплащане трябва да последват този пример. Бизнес потребителите изискват подкрепа за безконтактните трансакции, които нараснаха с 41% през 2020 г. В днешния свързан свят има необходимост и от глобално фокусирани опции за безконтактно плащане.

Това търсене все още се забавя от остарели и бавни системи. Технологиите започнат да преодоляват тази празнина чрез създаването на онлайн приложения за по-безпроблемен и незабавен трансфер на средства. Въпреки че може да има такси за изчисляване на валутни курсове, дигитални портфейли и други опции за плащане при електронна търговия, те са по-рентабилни от кредитните карти. Освен това, позволяват прехвърлянето на пари много по-бързо от други методи. Тъй като технологиите продължават да си проправят път в сферата на разплащанията, машинното обучение и изкуственият интелект (AI) ще разширят границите на финансите, създавайки много по-равнопоставени условия по целия свят.

Възходът на изкуствения интелект

Възходът на изкуствения интелект в професионалния свят не би могъл да дойде в по-добър момент. Неприятен резултат от пандемията е намаляването на работната сила. С по-малко персонал задачите трябва да бъдат рационализирани за по-интелигентна работа. Интегрирането на AI позволява работата да се извършва от по-малко служители, като същевременно намалява вероятността за грешки. По-тривиални задачи като публикуване на плащания и проследяване на паричните преводи, при които често има висок риск от грешка, могат да се извършват бързо и безупречно чрез технологиите.

Изкуственият интелект може също да бъде програмиран за задачи от по-високо ниво, като анализ на поведението при плащане, който консумира голямо количество работна сила. Използването на AI за анализ осигурява незабавна обратна връзка за тенденциите в плащанията и поведението на платеца. Изкуственият интелект може да опрости цялото изживяване при плащане, да сведе до минимум човешките грешки и да намали рисковете за киберсигурността.

Моделът BNPL (Buy Now Pay Later - Купете сега, платете по-късно) за B2B

Моделът BNPL, традиционно запазен за индивидуалните потребители, се появява отскоро и на B2B пазарите. Опцията "Купете сега, платете по-късно" създава много по-широка мрежа за потребители, които може да не са пазарували традиционно поради ограничени средства или кредитни ограничения.

Освен това моделът BNPL увеличава размера на похарчените средства на една трансакция поради управляемите и планирани плащания - често без допълнителни такси. Продавачите плащат малка такса за „заема“. С напредването на изкуствения интелект те могат да извършват и задълбочена оценка на риска, използвайки исторически данни за трансакциите на даден клиент, за да си гарантират изплащането. Този пример допълнително илюстрира ползите от AI за света на разплащанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:45 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още