fallback

Netflix може да е следващата голяма цел за придобиване от Microsoft

Двете компании имат амбиции, намиращи пресечни точки. Въпросът е колко смел ще бъде Сатя Надела

15:41 | 08.01.23 г.

Сатя Надела продължава да мисли мащабно. Главният изпълнителен директор на Microsoft придобива нови компании с впечатляващ размах. Нищо чудно да се опита да добави Netflix към списъка през 2023 г., пише Дженифър Саба в коментар за Ройтерс.

Откакто през 2014 г. беше повишен до водещия пост в технологичния гигант, Надела се впусна в скъпи покупки. Всичко започна с придобиването на компанията, която стои зад хитовата игра Minecraft, за 2,5 млрд. долара. По-късно Microsoft купи LinkedIn за 26 млрд. долара, както и разработчика на софтуер за речево разпознаване и изкуствен интелект Nuance за 20 млрд. долара. Activision Blizzard досега е най-голямата обявена цел – за цели 69 млрд. долара.

Microsoft е заета да се бори с американските регулатори за правото да погълне създателя на играта „Call of Duty”. Поставянето на гейминг гиганта под един покрив с конзолата Xbox доведе до регулаторни опасения относно господстващото положение на Microsoft на пазара. Дори ако Надела загуби заради притесненията за конкуренцията, притежаването на Netflix би имало стратегически смисъл и вероятно би минало по-лесно пред Вашингтон и Брюксел.

Двете компании вече са тясно свързани. Netflix избра Microsoft за рекламен партньор на своята нова абонаментна услуга, която включва реклами. Президентът на Microsoft Брад Смит също така е в борда на Netflix. Част от обосновката за сделката е, че Microsoft иска да предложи услуга за стрийминг на видео игри на множество устройства.

Предвид смелите придобивания на Microsoft в последните години, не е трудно да си представим, че тя би се насочила към апетитна хапка като Netflix. Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix има собствени планове за гейминга. През 2022 г. компанията, която е ръководена от Рийд Хейстингс, придоби разработчика Spry Fox – шестото ѝ вътрешно студио. Да стане част от империята на Microsoft би засилило тези амбиции. Лесно е да си представим пакет, включващ стрийминг на телевизионно съдържание и игри.

С пазарна стойност, която към началото на декември беше 13 пъти по-висока от тази на Netflix, достигащата 1,8 трлн. долара Microsoft може да си позволи стрийминг гиганта. Премия от 30% би оценила Netflix на близо 190 млрд. долара. А след облагане на оперативната печалба от 8 млрд. долара, която анализаторите очакват Netflix да генерира през 2024 г., възвръщаемостта на инвестицията ще бъде само наполовина на среднопретеглената цена на капитала от 8%, твърдят анализатори от Morningstar.

Надела се е противопоставял на подобна финансова логика и преди. И ако не друго, той показа готовност да бъде смел играч що се отнася до сделките. На тази база е лесно да се повярва, че Microsoft би насочила погледа си към Netflix.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:41 | 08.01.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още