fallback

Технологията на OpenAI дава тласък на Bing на Microsoft в битката му с Google

Пазарът на онлайн търсене е на стойност над 120 млрд. долара, а Google е доминиращ играч от десетилетия с дял от над 80%

08:04 | 23.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

Според данни на фирмата за анализи Similarweb интегрирането на технологията на OpenAI в Bing, търсачката на Microsoft, е накарало хората да посещават тази малко използвана търсачка и ѝ е помогнало да се конкурира по-добре с пазарния лидер Google по отношение на ръста на посещенията на страници.

Посещенията на страници с Bing са се увеличили с 15,8%, откакто Microsoft Corp представи на 7 февруари своята версия, базирана на изкуствен интелект, в сравнение с близо 1% спад за търсачката, собственост на Alphabet Inc, показват данните до 20 март.

Данните са ранен знак за преднината на производителя на Windows в бързо развиващата се надпревара с Google за доминиращо положение в областта на генеративния изкуствен интелект благодарение на технологията, която стои зад ChatGPT - нашумелия чатбот, който много експерти нарекоха „iPhone моментът" за изкуствения интелект.

Те също така подчертават рядката възможност за Microsoft да навлезе сериозно на пазара на търсене на стойност над 120 млрд. долара, където Google е доминиращ играч от десетилетия с дял от над 80%.

Джил Лурия, анализатор в D.A. Davidson & Co, заяви, че очаква Bing да спечели пазарен дял в търсенето през следващите месеци, особено ако Google продължи да отлага интегрирането на генеративния ИИ в своя продукт.

Докато Bing AI е достъпен за повечето потребители по света от февруари, Google започна публичното пускане на своя чатбот Bard едва във вторник.

„Bing има по-малко от една десета от пазарния дял на Google, така че дори да конвертира 1% или 2% от потребителите, това ще бъде от съществена полза за Bing и Microsoft", казва Лурия.

Според фирмата за проучвания на приложения Data.ai изтеглянията на приложението за Bing също са се ускорили осем пъти в световен мащаб след интегрирането на изкуствения интелект. Изтеглянията на приложението за търсене на Google са намалели с 2% за същия период, сочат данните.

Въпреки това някои анализатори смятат, че Google, която в началото на 2000 г. измести тогавашния лидер Yahoo и стана доминиращ играч в областта на търсенето, може да преодолее първите неуспехи и да запази лидерството си.

„Алгоритъмът за класиране на Google може да има конкурентно предимство пред този на конкурентите", заяви Йонгджей Чон, анализатор в Mirae Asset Securities в Южна Корея, позовавайки се на това как алгоритъмът на Google му е помогнал да победи Yahoo Search.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:00 | 23.03.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още