IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво се случи, когато лидерът на Uber стана шофьор на Uber?

Дара Косровшахи опитва всичко от първа ръка, за да разбере по-ясно проблемите в компанията си

13:43 | 10.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Първоначално Uber се придържаше към старата си формула на финансови стимули. През април 2021 г. Косровшахи отдели 250 млн. долара за бонуси, така че да примами шофьорите. Когато през август същата година компанията съобщи, че разходите са натежали върху резултатите ѝ, акциите ѝ се сринаха.

Инвеститорите показаха недоволството си към Косровшахи, посочвайки, че той харчи твърде много и трябва да се фокусира върху намаляване на разходите, за да реализира печалба.

Минути след като чува всичко това, главният изпълнителен директор се свързва с лидера на операциите, свързани с водачите – Карол Чанг. „Получавам много въпроси“, пише той по думите на Чанг. „Но заставам зад инвестициите в шофьорите и изцяло вярвам, че това ще ни се отплати“, посочва още.

Част от убеждението на Косровшахи идва от това, че търсенето се връща бързо в чужбина, откъдето Uber генерира 40% от приходите си. Той знае, че трябва да действа бързо, за да възстанови предлагането на водачи в САЩ – най-печелившият за компанията пазар.  

На електрически велосипед

Чанг ръководи усилията за връщане на водачите в услугата за споделено пътуване. Нейният баща някога е работил като таксиметров шофьор, след като емигрира в САЩ, а тя знае, че бонусите са само краткосрочно решение. Водачите искат не само по-добро заплащане, но и да бъдат чути за други проблеми.

През юни същата година Чанг провежда 4-часова среща в Zoom с директорите на компанията и ги моли да повозят пътници и да доставят храна, така че да разберат с какво се сблъскват водачите.

В рамките на презентация, дълга 227 слайда, тя очертава как трите основни цели на компанията са да поддържа ниски разходи, да избягва правни рискове и да привлича шофьори, а всичко това е създало „триъгълник на смъртта“, парализирайки способността на Uber да прави повече за работниците.

„Ако се опитвате да правите и трите неща едновременно, определено няма да се получи нищо“, коментира Чанг пред директорите.

През следващия уикенд Косровшахи се качва на електрически велосипед и започва да доставя храна в Сан Франциско. Заемането за първи път позицията на някой от работниците отваря очите на Косровшахи, казва той.

Той се сблъсква с процеса по регистрация на водача, който е различен в зависимост от това дали работникът иска да кара хора или храна. „Цялото изживяване беше особено тромаво“, припомня си лидерът.

Скоро Uber създава единен начин за регистрация и улеснява работниците да прескачат между доставки и превози. Освен това започва да известява куриерите, че могат да печелят повече, ако превозват хора.

Главният изпълнителен директор също така научава, че навигирането сред оживени ресторанти за взимането на поръчки, с предоставена минимална информация, е трудно. Ето защо Uber създава видео за шофьорите за доставки, за да могат да се ориентират в ресторантите, показвайки какво трябва да направят, когато пристигнат, и как да действат в приложението, след като са взели поръчките.

Последна актуализация: 14:18 | 10.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още