IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple прави важна крачка в Китай

Компанията отвори свой магазин в WeChat

20:04 | 11.07.23 г.
Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg
Снимка: Victor J. Blue/Bloomberg

Американският технологичен гигант Apple пусна онлайн магазин в чат приложението WeChat на Tencent в Китай, докато производителят се опитва да разшири каналите си за продажба на дребно на един от най-важните си пазари, пише CNBC.

WeChat е най-голямата чат платформа в Китай, с над 1,2 млрд. потребители. Често тя е наричана „суперприложение“, защото предлага услуги отвъд традиционното разменяне на съобщения. Потребителите имат достъп до т.нар. „Минипрограми“, които представляват приложения в WeChat. Това означава, че хората няма нужда да свалят редица различни приложения, а вместо това имат достъп до всички услуги, които са им нужни, директно в WeChat.

Магазинът на Apple в WeChat е форма на такава „Минипрограма“.

Потребителите могат да закупят пълната гама от продукти на Apple, в това число и най-новата серия iPhone 14, гласи изявление на Tencent. Поръчките през WeChat отговарят на условията за безплатна доставка, а някои потребители могат да платят за тричасова доставка.

Освен това Tencent посочва, че клиентите могат да получат достъп и до някои други услуги на Apple през приложението.

Apple и Tencent не са отговорили веднага на запитването за коментар пред CNBC.

Американският гигант контролира строго каналите си за търговия на дребно, но през последните няколко години засилва присъствието си в най-големите интернет платформи в Китай. Apple има официален магазин в Tmall – сайтът за електронна търговия, управляван от Alibaba. Междувременно JD.com, вторият по големина онлайн търговец в Китай, е официален дистрибутор на продукти на Apple.

Продажбите на iPhone остават устойчиви в Китай въпреки трудния пазар като цяло. Общите продажби на смартфони се свиха с 5% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г. достигайки най-ниското си ниво за първото тримесечие от 2014 г., сочат данни на Counterpoint Research. Според компанията обаче продажбите на iPhone са се увеличили с 6 на сто.

И все пак Apple се стреми да достигне до повече клиенти. WeChat е широко навлязла услуга сред китайците. Те я използват за всичко – от изпращане на съобщения до резервиране на полети и плащане на сметки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:05 | 11.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още