IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Промените в Netflix все още не осигуряват голям ръст на продажбите

Новият отчет на компанията предизвика спад на цената на акциите на стрийминг гиганта

10:09 | 20.07.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Netflix прогнозира приходи за третото тримесечие, които се оказаха под очакванията на Wall Street, а това предполага, че действията срещу споделянето на пароли и новата, включваща реклами, услуга все още не осигуряват ръста на продажбите, очакван от анализаторите, пише Bloomberg.

Резултатите разочароваха инвеститорите, които изпратиха цената на акциите с 10% надолу до 430,41 долара по време на следборсовата търговия снощи. Стойността на книжата е нараснала с 61% тази година благодарение на оптимизма, свързан с тези инициативи на компанията.

Въпреки че потребителската база на Netflix е нараснала с 8%, приходите от продажби са се увеличили с едва 2,7 на сто до 8,19 млрд. долара, което се оказа малко под средната прогноза на анализаторите. Отчасти това се дължи на чуждестранните валутни курсове и намаляването на цените на някои пазари. Освен това Netflix е генерирала по-малко приходи от клиент през последното тримесечие. Компанията очаква приходите ѝ от продажби за второто тримесечие да достигнат 8,52 млрд. долара в сравнение с 8,67 млрд. долара средна оценка на Wall Street.

Резултатите са добри, „но не достатъчно, за да тласнат акциите по-високо, предвид движението от последните три месеца“, коментира анализаторът от LightShed Partners Рич Грийнфийлд, след като отчетът беше обявен.

Директори на Netflix призоваха за търпение по време на разговор с анализатора Рейф Ърлич от Bank of America. Според съизпълнителния директор Грег Питърс ще са нужни няколко тримесечия, за да се видят реалните финансови ползи от платеното споделяне на пароли.

„Макар че имаме стабилен напредък през тази година, имаме още работа по ускоряването на нашия растеж“, написа компанията в писмо до акционерите.

Разминаването хвърля сянка върху едно стабилно тримесечие, що се касае до другите метрики. Netflix е прибавила 5,89 млн. клиенти през второто тримесечие, което е над два пъти повече от очакваното от Wall Street, като завърши отчетния период с 238,4 млн. клиенти.

Спирането на споделянето на пароли даде тласък на абонаментите на Netflix. Графика: Bloomberg L.P. Спирането на споделянето на пароли даде тласък на абонаментите на Netflix. Графика: Bloomberg L.P.

Резултатите бележат най-доброто второ тримесечие за компанията от началото на пандемията преди три години. Освен това надминаха очакванията за 2,07 млн. нови абонати. Мениджмънтът очаква подобен растеж и през настоящия период.

Компанията приписва голяма част от бума на действията си срещу споделянето на пароли. През май стрийминг лидерът започна да таксува хората в повече от 100 държави, за да продължи да им позволява да споделят паролите си – ключова част от плана му за ускоряване на растежа след бавната 2022 г. Зрителите, използващи абонамент на някой друг, вече могат или да платят, за да продължат да споделят, или да създадат свой собствен акаунт.

Планът предизвика противоречия сред потребителите и анализаторите не бяха сигурни как ще се отрази на растежа на компанията. Netflix дълго време казваше, че не се интересува дали хората ползват чужди профили. Но това беше, когато привличаше по над 25 млн. клиенти годишно. Netflix загуби клиенти през първата половина на 2022 г., което предизвика рязък спад на цената на акциите и доведе до разпродажба на други медийни книжа.

Първоначално Netflix предупреди, че ще има ръст на оттеглящите се, веднага след въвеждането на мерките, като растежът ще си проличи през второто полугодие на 2023 г. Но компанията твърди, че новите регистрации вече надхвърлят оттеглянията и че ръстът на продажбите ще се ускори в следващите месеци. Този за третото тримесечие се очаква да достигне 7,5%.

Ранните резултати от спирането на споделянето на пароли и новата рекламна услуга на Netflix убедиха, че постепенно може да премахне най-недоходоносния си пакет. По-рано тази седмица Netflix премахна най-евтиния си план без реклами, тласкайки потребителите към услуга с по-ниска цена, поддържаща реклами, или да ползват по-скъп план без рекламно съдържание.

Въпреки че анализаторите изразиха опасения относно загубите от стрийминг на много конкуренти, включително Walt Disney и Warner Bros. Discovery, Netflix генерира по-висока печалба тримесечие след тримесечие. Печалбата за второто тримесечие достигна 3,29 долара на акция и надмина средната прогноза на анализаторите за 2,85 долара на акция. Стриймингът представлява 38% от цялото гледане на телевизия през юни, или нов връх, твърдят от Nielsen.

Netflix повиши прогнозата си за 2023 г. и очаква свободен паричен поток до 5 млрд. долара, спрямо 3,5 млрд.  долара преди това, в резултат на стачка на писатели и актьори, която спря производството и намали разходите

Но добрите новини ще са временни. Свободният паричен поток ще претърпи удар през следващата година, когато продукциите бъдат възстановени. Съизпълнителният директор Тед Сарандос отказва да коментира как стачката ще се отрази на създаването на нови програми на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 20.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още