fallback

Прави ли изкуственият интелект по-лесна електронната търговия?

Дигитален асистент създава автоматично съдържание за продукти в онлайн търговията, съобщи Николай Илиев, съосновател и главен изпълнителен директор в CloudCart

11:34 | 06.12.23 г.

Целта на компанията ни е да направим живота на търговеца много по-лесен чрез изкуствен интелект и хората да автоматизират процесите си, за да направят магазините си по-успешни. Това заяви в предаването „Светът е бизнес“ на Bloomberg TV Bulgaria Николай Илиев, съосновател и главен изпълнителен директор в CloudCart.

Той посочи, че най-важното нещо, което са използвали в CloudCart, е маркетингът. „В целия свят това, което се случва е хората, е да се бият срещу машини. Ние искаме да обърнем тази игра и да осъществим възможността машини да се бият срещу машини, за да е честно“, посочи мениджърът.

Според него, ако нямаш правилен маркетинг, я няма аналитичността, зад която стои маркетингът и не знаеш дали правиш добра инвестиция, или не. „Целта е да помогнем на хората да ускорят процесите си на работа чрез тяхното автоматизиране, използвайки машините. Ние правим ChatGPT за електронна търговия с множество допълнителни инструменти, които да помагат на бизнеса да прави повече пари“, коментира мениджърът.

Илиев обясни, че с дигитален асистент се получава автоматично създаване на описание на продуктите, а при липса на характеристика само с разпознаване, на база на снимката, чрез изкуствен интелект се пише текстът. „Това се прави най-вече в маркетинговата посока – създаване на описание, което да е SEO-friendly“, разкри съоснователят на CloudCart.

По думите му сумата от 800 хил. евро за компанията е набрана чрез инвеститори, като водещият инвеститор е Vitosha Venture, и допълнително от компанията са отворили възможността за всички хора, които искат да инвестират в платформата, да го направят чрез SeedBlink.

Той потвърди, че целта не е да се превърнат във финансова институция, а в компания, която дава възможности, да помага на бизнеса да продава повече и да бъде по-успешен.

Илиев съобщи, че CloudCart има около две хиляди магазина в България. Статистиката показва, че над 300 млн. евро минават през платформата, около 4,2 милиона са трансакциите и 27% е ръстът спрямо миналата година. За цялата година очакванията са ръстът да е над 30%.

Кои са предизвикателствата и тенденциите пред електронната търговия? Защо жените са по-активните купувачи през „Черния петък“? Колко средно се качва в количката за електронна търговия? Защо освен малки и средни компании от платформата CloudCart се ползва и големият бизнес? Какви са защитите за сигурността на потребителя при онлайн плащанията? Какъв е оборотът на компанията CloudCart спрямо 2022 г.? С колко расте електронната търговия в света? Лесно ли е да се набере капитал и какво трябва да се направи, за да те забележат инвеститорите, търговците и крайните потребители? Защо делът на наложения платеж е все още висок в България?

Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да намерите тук.​

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:34 | 06.12.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още