fallback

Лоялните потребители привличат нови клиенти за бизнеса

А1 разработва специализирани софтуерни решения за лоялни програми според нуждите на клиенти от различни сектори

09:00 | 11.01.24 г.
Автор - снимка
Създател

Границата между удовлетворението и лоялността не е толкова тънка, колкото изглежда. „Лоялните клиенти не просто се връщат при вас, не просто ви препоръчват на други – те настояват техните приятели да правят бизнес с вас“, казва Чип Бел, един от най-известните консултанти в областта на потребителската лоялност и иновациите в услугите.

Лоялността обаче не се печели за един ден, а ден след ден. Ето защо мобилните апликации за такива програми, които не просто подобряват потребителското изживяване, но и носят на бизнеса ценни данни, са сред най-ефективните начини за увеличаване на доверието в дългосрочен план към компании, предоставящи продукти и услуги на крайни клиенти.

Решение на всяка бизнес организация е да избере какви да са поощренията за лоялните потребители – под формата на отстъпки, точки или други награди – като това най-често зависи от спецификата на дейността и честотата на използване на предлаганите продукти или услуги.

Тенденцията е ясно видима и при софтуерните решения, които А1 разработва за свои корпоративни клиенти, работещи с индивидуални частни и бизнес потребители.

Пример за това е мобилната апликация на лоялната програма на Петрол - Petrol Club Grifon, разработена от софтуерните екипи на А1 за доставчика на горива.

Решението е скалируемо и може да се адаптира според конкретните нужди на компании от различни сектори, давайки им възможност да възнаграждават лоялните си клиенти според предварително дефинирани принципи, както и да поддържат активна комуникация с тях.

Услугата е част от специализираните софтуерни решения за бизнес клиенти, които IT направлението на А1 разработва в партньорство с представители на всички звена в компанията. Екипите използват най-съвременните методологии и технологии, за да създадат ефективен и надежден инструмент, с който клиентите да разрешат специфично предизвикателство пред техния бизнес.

Хора, пътища, данни

Софтуерните приложения за лоялна програма могат да бъдат използвани за мониторинг на покупките на клиентите, което дава възможност на компаниите да събират и анализират ценни данни за потребителското поведение и съответно да подобряват непрекъснато качеството на продуктите и услугите си, да предприемат рекламни кампании с динамична смяна на посланията.

Приложенията за лоялна програма се използват и като канал за комуникация, предоставяне на важна информация, както и за цялостно управление на рекламни стратегии.

Безценен актив

Според скорошно маркетингово проучване запазването на съществуващ клиент, независимо от сферата на дейност на една компания, е средно 7 пъти по-изгодно от инвестицията за привличане на нов.

Ресурсите за създаването, поддръжката и развитието на инструмент за лоялна програма се изплащат бързо не само защото носят сериозно подобрение на финансовия резултат от съществуващи клиенти. В крайна сметка добре работещата лоялна програма привлича клиенти, които привличат нови клиенти.

Решението отвътре

По създаването на приложението Petrol Club Grifon работи гъвкав екип от десетки инженери и бизнес анализатори, който спазва корпоративни и технологични стандарти, крайни срокове и разбира как работят бизнес процесите в компанията клиент.

Приложенията за лоялна програма на А1 се предоставят с висока степен на сигурност на достъпа, като се създава двуфакторна автентикация на потребителя чрез SMS.

Решението, създадено от А1 за Петрол, е базирано на два основни компонента – мобилно приложение и административен панел. Апликацията работи в най-разпространените операционни системи за мобилни устройства – Android и iOS.

Административният панел (т.нар. CMS модул) е реализиран с React framework, с най-новите JavaScript стандарти (ES6+) и .NET Core като основен отворен източник и крос-платформен фреймуърк за разработка на софтуер. Предоставя се и функция за push нотификации при различни типове поведение.

Екипите на А1, които разработват софтуерни решения в синхрон с нуждите на пазара, са възприели т.нар. „technology agnostic” подход, при който се използват няколко различни технологични инструмента. По този начин се гарантира бързината на достигане до пазара и качеството на доставения софтуерен продукт. Кросфункционалните екипи в А1 залагат на използването на доказани и широко разпространени технологии, които дават скалируемост в предоставянето на решения за по-широка гама клиенти.

Екипът следва методологията SAFe (Scaled Agile Framework), в чиято основа е по-голямата прозрачност, подобрената комуникация между екипите на възложителя и изпълнителя, по-високото качество и по-бързата доставка на софтуерно решение. Чрез тази методология се постига оптимална синергия и по-голям фокус върху управлението на проекта и екипите, които работят в него.

При разработването на специализираното софтуерно решение за лоялната програма Petrol Club Grifon участват представители на различни звена от двете компании, включително маркетинг отделът на клиента и техният главен технологичен директор, бета-тестъри от Петрол и от А1, експертите в направление „ИТ и дигитална трансформация“ на А1, специализирани в сферата на бизнес анализа, дизайна и разработката на софтуер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:03 | 10.01.24 г.
Още от Новини и анализи виж още