Приходите на ByteDance са скочили с 29% до 155 млрд. долара през 2024 г., след като платформата за онлайн видеа TikTok разви глобалната си експанзия, с която помогна да се компенсира икономическият спад в Китай, съобщава Bloomberg.
Международните продажби на компанията са нараснали с много по-бързи темпове – 63% до 39 млрд. долара, което е допринесло за около една четвърт от приходите, твърдят запознати с данните източници. Нетната печалба за годината се е увеличила до около 33 млрд. долара, твърдят те, като са пожелали да останат анонимни заради обсъждането на конфиденциална информация.
Бързият темп на растеж на TikTok попадна във фокуса на вниманието, след като Вашингтон задължи социалната видеоплатформа да намери купувач или да напусне най-големия си пазар. Съдбата ѝ остава несигурна, след като администрацията на Тръмп предостави на TikTok второ 75-дневно удължаване на срока за сделка за отделяне от китайския ѝ собственик.
Въпреки че международното подразделение се разраства, растежът за компанията като цяло се забавя рязко спрямо 2023 г., когато ByteDance увеличи продажбите си до близо 120 млрд. долара от 80 млрд. долара по-рано. У дома водещата ѝ видео платформа Douyin се затруднява с икономиите във втората по големина икономика в света. В същото време TikTok, която възпроизвежда моделите за реклама и електронна търговия на местния си събрат в световен мащаб, поема по-голяма част от тежестта за ръста на печалбата.
Говорител на ByteDance не е отговорил на запитванията за финансовите данни на компанията за 2024 г., които бяха съобщени първо от The Information.
Едно от най-големите предизвикателства пред ByteDance през 2025 г. остава осигуряването на сделка за дейността в САЩ, което да удовлетворява както Вашингтон, така и Пекин.
Amazon.com Inc. се превърна в последното голямо име, което се включи в битката, подавайки оферта до Белия дом за изкупуване на бизнеса, който някога беше оценен на 60 млрд. долара. Според твърдения по-малко известната AppLovin Corp. също търси подкрепа за собствена оферта за поглъщане. Двойката удължава и без това еклектичния списък с потенциални собственици на приложението ByteDance, което се намира в центъра на напрежението между САЩ и Китай.
Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай може да усложни подобна сделка. Вашингтон вижда в TikTok разменна монета за договаряне на благоприятни търговски условия с Пекин. В същото време митата върху китайските стоки могат да засегнат разрастващия се бизнес на TikTok в САЩ, който разчита на трансгранични търговци.