Match Group прогнозира приходи за второто тримесечие, които се оказаха над очакванията на Wall Street. Освен това заяви, че ще намали работната си сила с 13%, за да свие разходите си, докато компанията майка на Tinder продължава с плана си за преструктуриране на бизнеса, предава Ройтерс.
Цената на акциите на базираната в Далас, Тексас, компания се повиши с 2,7% преди началото на борсовата търговия.
Съкращенията са първата голяма структурна промяна в Match, откакто новият главен изпълнителен директор Спенсър Раскоф пое ръководството през февруари и беше натоварен със задачата да се справи с отслабването на ангажираността на потребителите.
Индустрията за онлайн запознанства преживява труден период, тъй като упоритата инфлация и липсата на иновативни функции накараха потребителите да се откажат от приложения за запознанства като Tinder и Bumble.
В отговор Match и Bumble променят приложенията си и въвеждат функции за изкуствен интелект, за да улеснят потребителите в подобряването на резултатите си от запознанствата.
Match, която също така притежава приложенията за запознанства Hinge и OkCupid, въведе функции като „двойна среща“ и Game Game. Двойната среща позволява на потребителите да се обединят с приятел и да се срещнат с други двама души. Тя резонира с по-младата аудитория, като 90% от профилите, предпочитащи този тип срещи, са на хора под 29-годишна възраст, коментира главният изпълнителен директор Раскоф.
Приходите на Match от платен потребител са се увеличили до 19,07 долара спрямо 18,81 долара година по-рано.
За второто тримесечие компанията прогнозира между 850 млн. и 860 млн. долара приходи, което е над средната прогноза на анализаторите за 846,7 млн. долара, сочат данни, събрани от LSEG.
Match също така тества нови функции, за да засили програмите си за сигурност и верификация и наблюдава над 15% намаление на докладите за злонамерени лица.
За тримесечието, завършило на 31 март, приходите на компанията са се свили с 3% до 831 млн. долара, което е над прогнозата за 827,5 млн. долара.
В сряда конкурентът Bumble отчете спад от над 7% на приходите си за първото тримесечие, но изпълни пазарните очаквания.