OpenAI се приближава до пускането на уеб браузър, задвижван от изкуствен интелект (AI), който ще се конкурира с популярния продукт на Alphabet, Google Chrome, който доминира на пазара, съобщава Ройтерс, цитирайки запознати с темата източници.
Планирано е браузърът да бъде пуснат през следващите седмици и ще използва изкуствен интелект, за да промени коренно начина, по който потребителите сърфират в мрежата. Това ще даде на OpenAI по-директен достъп до важен крайъгълен камък за успеха на Google: потребителските данни.
Ако бъде приет от 400-те милиона активни седмични потребители на ChatGPT, браузърът на OpenAI може да окаже натиск върху конкурента Google. Chrome е важен стълб в рекламния бизнес на Alphabet, който представлява близо три четвърти от приходите му, тъй като Chrome предоставя потребителска информация, за да помогне на Alphabet да насочва рекламите по-ефективно, а също така осигурява на Google начин да насочва трафика към собствената си търсачка по подразбиране.
Браузърът на OpenAI е проектиран да поддържа някои потребителски взаимодействия в рамките на подобен на ChatGPT интерфейс, вместо да пренасочва към уебсайтове, разкриват източниците.
Браузърът е част от по-широката стратегия на OpenAI за вплитане на услугите си в личния и професионалния живот на потребителите, добавя друг от източниците.
OpenAI отказва коментар по темата.
Водена от предприемача Сам Алтман OpenAI преобърна технологичната индустрия с пускането на своя чатбот ChatGPT в края на 2022 г. След първоначалния успех, OpenAI се сблъска с ожесточена конкуренция в лицето на продукти на различни компании, включително Google и стартъпа Anthropic, и сега търси нови области на растеж.
През май OpenAI заяви, че ще навлезе в хардуерната област, плащайки 6,5 млрд. за покупката на io, стартъп компания за устройства с изкуствен интелект, от бившия главен дизайнер на Apple Джони Айв.
Уеб браузърът би позволил на OpenAI директно да интегрира своите продукти за AI агенти, като например Operator, в процеса на сърфиране, което ще позволи на браузъра да изпълнява задачи от името на потребителя.
Достъпът на браузъра до уеб активността на потребителя би го направил идеалната платформа за т.нар. AI агенти, които могат да предприемат действия от тяхно име, като например резервации или попълване на формуляри, директно в уебсайтовете, които използват.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа