IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Snapchat стартира месечен абонаментен план

Snapchat+ ще струва 3,99 долара на месец и ще дава на потребителите достъп до ексклузивни функции

08:36 | 30.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Приложението Snapchat на смартфон в Сейнт Томас, САЩ, в петък, 29 януари 2021 г. <em>Снимка: Gabby Jones, Copyright: &copy; 2021 Bloomberg Finance LP</em></p>

Приложението Snapchat на смартфон в Сейнт Томас, САЩ, в петък, 29 януари 2021 г. Снимка: Gabby Jones, Copyright: © 2021 Bloomberg Finance LP

Американската технологична компания Snap Inc. стартира абонаментен план, който отключва ексклузивни функции в приложението Snapchat срещу месечна такса, превръщайки се в най-новата социална медийна платформа, която търси приходи извън рекламата.

Планът, наречен Snapchat+, ще струва 3,99 долара на месец и ще дава на потребителите достъп до така наречените от компанията ексклузивни, експериментални и предварителни функции, като например индикатор, който показва колко приятели се интересуват от публикуваните истории. Snap заяви, че функциите ще се развиват с течение на времето и някои от тях в крайна сметка ще станат достъпни за по-широката потребителска база.

„Очакваме с нетърпение да се запознаем с интереса към Snapchat+ от този първоначален старт, докато проучваме тези нови възможности за монетизация", заяви компанията.

Стартът се случва, след като през последните години Twitter Inc. и Facebook на Meta Platforms Inc. пуснаха подобни абонаментни планове, за да печелят пари от най-запалените си потребители, предлагайки им допълнителни функции.

Snapchat е платформа за ефимерни съобщения с над 300 милиона активни потребители, които могат да обменят снимки и видеоклипове с размер на байтове с други потребители.

Подобно на други компании за социални медии, тя се сблъсква с редица проблеми, като например промените в политиката за защита на личните данни на Apple Inc., които затрудняват продажбата на таргетирана реклама, и войната в Украйна, която накара някои рекламодатели временно да спрат кампаниите си.

Макар и на ранен етап, навлизането към нови източници на приходи може да намали зависимостта на компанията от рекламата.

Това се случва и след като миналия месец Snap отправи предупреждение, че приходите и печалбата ѝ за второто тримесечие ще бъдат по-ниски от по-ранните прогнози поради макроикономически насрещни ветрове, което Wall Street възприе като зловещ знак за пазара на дигитална реклама. Компанията също така заяви, че ще забави наемането на служители и ще свие разходите си.

По това време Snap заяви, че ръстът на приходите за второто тримесечие няма да достигне прогнозата от 20-25%, публикувана през април. Тя също така заяви, че коригираната ѝ оперативна печалба няма да достигнат прогнозата ѝ.

След предупреждението през май акциите се обезцениха с повече от 40%. Наскоро те се търгуваха за около 13,75 долара, което представлява спад от над 70% от началото на годината досега.

Snapchat+ ще бъде налична при старта си в САЩ, Канада, Великобритания, Франция, Германия, Австралия, Нова Зеландия, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства и с течение на времето ще се разпространи в повече държави.

Абонаментната услуга на Twitter, наречена Twitter Blue, предлага на абонатите, които плащат по 2,99 долара на месец, функции като възможност за отмяна на туит или персонализиране на иконата на приложението Twitter на мобилното им устройство. Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск, който се съгласи да купи Twitter за 44 млрд. долара, предложи свои предложения за услугата, включително забрана на рекламите за потребителите на Twitter Blue, намаляване на цената на абонамента и даване на възможност на абонатите да поставят отметка за удостоверяване.

Последна актуализация: 08:30 | 30.06.22 г.
Още от Социални мрежи виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още