Klarna Bank обяви, че загубата ѝ се е увеличила повече от три пъти през първата половина на годината, преди да се реализират усилията за намаляване на разходите, които ще спрат бързия ѝ международен растеж, пише Bloomberg.
Базираната в Стокхолм финтех компания отчете оперативна загуба преди данъци от 6,2 млрд. шведски крони (581 млн. долара) за шестте месеца до края на юни спрямо загуба от 1,8 млрд. крони за същия период година по-рано. Приходите са нараснали с 24 на сто.
„Имахме няколко години, в които инвеститорите значително приоритизираха растежа. Сега, разбираемо, искат да видят рентабилност“, коментира главният изпълнителен директор Себастиан Семиатковски.
Бързият скок на загубата на Klarna е свързана с административните разходи – цената за управление на бизнеса, включително плащането на заплати – които са нараснали до 10,2 млрд. крони спрямо около 6 млрд. крони година по-рано.
По-рано тази година фирмата каза, че ще съкрати 10% от работната си сила, за да се справи с въпросните разходи, тъй като инвеститорите следят все по-внимателно финтех индустрията.
Компанията също така преоцени своите инвестиционни планове, включително някои стратегии за привличане на нови клиенти, допълва изпълнителният директор. Klarna работи по възстановяването на рентабилността си след инвестиционен кръг от това лято, в който оценката на компанията се срина до 6,7 млрд. долара от около 45,6 млрд. долара година по-рано.
През първото полугодие паричните резерви са се свили с повече от 50% на годишна база до 9,35 млрд. крони. Но темпът изглежда се забавя, тъй като резервите са спаднали със 7,3 млрд. шведски крони само през първото тримесечие – знак, че свиването на разходите на компанията вече дава ефект.
Нетната кредитна загуба е 2,85 млрд. крони спрямо 1,85 млрд. крони година по-рано. Компанията каза, че общата сума представлява 0,7% от брутната стойност на стоките и е резултат на общия ръст на заемите. Преди година кредитната загуба беше 0,56% от брутната стойност на стоките.
Klarna предлага безлихвени заеми на клиенти, които пазаруват онлайн, което им позволява да разпределят цената на даден продукт в множество плащания, печелейки пари като таксува търговците на дребно за трансакции. Това я прави уязвима към нарастващите цени, които могат да принудят клиентите да свият разходите си.
Klarna заяви, че Съединените щати продължават да бъдат най-бързо растящият ключов пазар за нея, като обемите там са скочили със 109% на годишна база, а потребителите са достигнали 30 милиона. Като цяло фирмата има 150 млн. клиенти на 45 пазара.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа