Улиците на Пекин са обхваната от цветна стихия, след като неотдавнашната консолидация в бизнеса за споделени велосипеди премахна редица местни играчи. Анализаторите смятат, че компаниите все още търсят начини за монетизиране на своя бизнес, пише Nikkei Asia Review.
Основните цветове по улиците – бяло, жълто и синьо, отразяват резултата от преструктурирането на индустрията. Белите велосипеди са стопанисвани от Hellobike, която е подкрепена от технологичния гигант Alibaba Group Holding; жълтите колелета са притежание на Ofo и Mobike, които трябваше да сменят цвета от оранжево, след като Meituan Dianping придоби вторите срещу 2,7 млрд. долара в началото на 2018 г.; а белите велосипеди принадлежат на Bluegogo, която беше закупена от Didi Chuxing.
Изгледът на днешния пазар за споделени велосипеди е коренно различен от преди три години, когато индустрията беше препълнена с нови имена и капитал.
След налагането на регулаторна рамка на този бизнес, инвестициите рязко се стопиха и по-малките играчи бяха „изядени“ от големите имена.
Потребителите вече не могат да оставят велосипедите където си пожелаят, а компаниите са принудени да осигурят по-добро управление.
През септември 2017 г. Пекин забрани добавянето на нови велосипеди в града - ход, който беше последван и от други големи градове. През 2018 г. китайската столица постави таван на броя на колелетата до 1,9 млн. броя, посочвайки, че може допълнително да свие техния брой.
Тази цифра е с 20% по-ниска от броя на велосипедите, използвани от бизнеса през 2017 г.
Данните посочват, че споделените велосипеди са били използвани 1,42 млн. пъти дневно в Пекин и околността през първата половина на 2018 г., което значи, че всяко е било карано по 0,7 пъти средно на ден. За Mobike и Hellobike тези стойности са съответно 1,7 и 1,6 пъти дневно.
През април двете компании обявиха, че удвояват таксата за Пекин до 1 юан (14 цента) за 15 минути. През юли Mobike също повиши своята основна такса за редица региони и градове.
Потребителите вероятно биха били съгласни с по-скъпата услуга, естествено, ако от това биха извлекли някакви ползи.
Битката между компаниите за споделени велосипеди е само началото на войната за оцеляване. Смяната на световете бележи едва старта на тази борба.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска