Двете компании, които контролират 77,6% от испанския пазар, са въвлечени в състезание, чиято цел е да достигнат до цена, на която другите им конкуренти не могат да окажат съпротива. В действителност секторът очаква British American Tobacco (производител на Lucky Strike), JT International (Camel) и Gallaher (Silk Cut) да последват скоро същата стратегия.
Ефектът от влизането в сила на забраната се изрази в намалено потребление, вследствие на което министерството на икономиката увеличи данъка върху тютюна миналата седмица. В отговор Altadis чувствително увеличи тарифите за основните си марки Fortuna, Nobel и Ducados. Същия ден Philip Morris намали цените на марките си Marlboro (от 2,75 на 2,35 евро) и Chesterfield (от 2,40 на 2 евро). Реакцията на Altadis беше бърза и компанията смъкна цената на пакет Fortuna и Nobel.
Най-малки ще бъдат щетите от тази игра за Philip Morris - за най-големия производител на цигари в света испанският пазар представлява само 4% от световните му продажби. Испанските данъчни служби обаче ще загубят 600 млн. евро, а тази загуба накара икономическото министерство да обяви ново увеличение на данъците.
За Altadis испанският пазар представлява 22% от общите продажби на компанията. Според ръководството на компанията загубата за 2006 г. може да достигне 170 млн. евро.