Френската модна марка Christian Lacroix SNC, която има 22-годишна история, е подала молба за защита от кредиторите си, след като преговорите с инвеститори са се провалили, а планът за преструктуриране в рамките на четири години се е оказал твърде скъп в условията на криза, съобщи Bloomberg.
Собственикът на марката – щатският оператор на безмитни магазини Falic Group, търси купувач от една година и ще продължи да поддържа финансовите операции, докато не се намери такъв, се подчертава в съобщение на Christian Lacroix.
Марката е създадена през 1987 г. от Кристиан Лакроа, който все още е неин дизайнер. Falic Group е купила Lacroix през 2005 г. от производителя на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton. Новите собственици стартират “амбициозен и скъп план за преструктуриране”, като закриват по-евтините модни линии и отварят два магазина в САЩ, но са „възпрепятствани“ от рецесията, се посочва в съобщението.
Резкият спад на пазара на луксозни продукти силно е намалил приходите на Christian Lacroix, пояснява главният изпълнителен директор на марката Никола Топиол.
Продажбите на лятната колекция за жени на Lacroix са спаднали с 35 на сто, според френския вестник Le Figaro.
“Компанията очаква да се възстанови бързо след процедурата и да продължи да развива марката”, оптимист е Топиол.