IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как трябва да се отнасят компаниите със служителите си по време на криза

Лесли Самози от Шефийлдския университет хвърля светлина върху предизвикателствата и представя собствени изследвания по въпроса

16:50 | 11.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Как трябва да се отнасят компаниите със служителите си по време на криза

Д-р Лесли T. Самози, Академичен директор на MBA програми в CITY College – Международен  факултет на Университета в Шефийлд, хвърля светлина върху предизвикателствата, пред които са изправени компаниите в отношението си към служителите по време на криза и представя собствени изследвания по въпроса.

- По какъв начин се отразява кризата върху кадрите в различните компании?

През последните 20 години съм работил, проучвал  и консултирал  по въпроси за управление на човешкия ресурс и никога не съм виждал такова всеобхватно влияние върху служителите. В момента служителите на фирмите страдат най-много – работодателите им  ако са достатъчно късметлии да имат работа все още) оказват огромен натиск да работят за по–високи резултати на по-ниска цена. 

Правителството оказва натиск върху хората чрез увеличаване на данъците (или намаляване на предоставяните публични  услуги). По този начин се увеличава товарът върху  обществото и на хората им се налага да оцеляват с по-малко.  Балансът между работата и семейството, дори и при двама работещи, никога не е бил толкова труден, тъй като доходът е по-нисък, а стресът заради проблемите в работата по-висок. Системата  наистина се огъва до степен на социален разпад и започваме да виждаме резултатите от това.

- Каква роля могат да играят организациите в подпомагането на служителите по време на кризата?

Това  е въпрос с двузначен отговор.  Има много хора, които смятат, че компанията не е отговорна да подпомага служителите по време на криза. Възгледът, че "ние не сме детска градина" или че "ние имаме достатъчно неща,  за които да се тревожим" все още е широко разпространен  в много организации. Но, като се има предвид, че ние прекарваме почти една трета от живота си на работното място, съществува определено ниво на отговорност. Компаниите  могат да играят важна поддържаща роля, особено по време на ситуация пред която сме изправени в момента.

С моя колега д-р Александрос Психогиос сме направили много изследвания чрез нашата „Лаборатория за Стратегическо Управление на човешкия ресурс”, като сме търсили  това, което служителите очакват  от техните  фирми  като мениджърска подкрепа. Проблемът е, че  компаниите са съсредоточени върху оцеляването днес, а не върху  това как се чувстват служителите. В резултат на всичко това, ключови талантливи личности разглеждат всички възможности за работа  и ставаме свидетели на безпрецедентно  "изтичане на мозъци" в икономически по-силни държави в Европа.

- Ако фирмите оказват подкрепа на кадрите си по време на кризата, то каква е тяхната полза от това?

Според едно изследване ефектът от добрата мениджърска подкрепа по време на криза води до намаляване на стреса, отсъстването от офиса и увеличава продуктивността, отдадеността и помага при баланса със стреса в  личния живот. Крайният резултат води до намаляване на разходите и увеличаване на приходите.

Последна актуализация: 16:15 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още